Li agrada molt la pulcritud, no vol res fora de lloc encara que la seva obra sembli que estigui desorganitzada i improvisada. L’artista Catherine Lorton ha utilitzat el gravat en la seva obra ‘Teorema de la memòria’ que s’ha emportat ara el primer premi del concurs de pintura i escultura del Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres.
Catherine Lorton, artista: Encara que un treballi cada dia i sàpiga que l’obra compleix amb els cànons i que la peça és bona, si t’ho reconeixen altres persones, millor. I si són persones que es dediquen en el món de l’art et diuen “segueix, val la pena”.
El jurat ha valorat de la peça de Lorton la reflexió profunda que en fa. I és que l’artista maresmenca, apassionada en antropologia, transmet tota una filosofia.
Pere Pasqual, crític d’art i jurat al Concurs de Pintura i Escultura del Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres: És una línia introspectiva. Tot això parteix d’unes altres obres seves on hi havia unes larves i sistemes matèrics. És una gestació interna que jo crec que ella busca oferir una reflexió. És com un cervell interior perquè la gent acabi l’obra.
Catherine Lorton, artista: A mi m’agrada molt l’antropologia, com s’organitzen els humans a la Terra. També m’agrada parlar de com les diferències entre persones, tribus o ètnies, provoquen que mirem malament als que són diferents de nosaltres. Ens tanquem en la nostra persona i sempre tirem dards enverinats als altres. Aquest és el sentit d’aquesta obra.
El concurs, que ha arribat a la setena edició, ha rebut una vuitantena de propostes entre pintura i escultura arribades des de tot Catalunya, i alguna de l’estranger. El certamen és bianual i aprofita per posar en valor la sala expositiva.
Ruth Garcia López, tècnica del Museu de Sant Andreu de Llavaneres: És un espai que serveix per dinamitzar el museu. Intentem que siguin exposicions que tinguin un cert valor, ja sigui per l’artista, perquè és un concurs, que tingui una nota històrica o un artista local. Intentem que sigui una combinació de tot i anar un pas més enllà.
En aquesta nova edició també s’ha premiat a Glòria Badosa amb un oli sobre tela i a Antonio Darias amb una peça d’acrílic sobre fusta. El jurat, a més a més, ha decidit atorgar dos accèssits a Cecilia Morales i l’Albert Gràcia.
Més enllà de la dotació econòmica, haver guanyat el primer premi del concurs permetrà ara a Catherine Lorton exposar a títol individual al Museu Arxiu de Sant Andreu de Llavaneres.