L’entrevista que va concedir la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Susi López, a tvmataró i les declaracions que convidava els mataronins a agafar el tren per descongestionar els busos que van cap a Barcelona continuen portant cua. L’alcalde de Mataró, David Bote, ha trobat “desafortunades” aquestes manifestacions, però també entén que el transport públic per carretera no pot créixer de forma indefinida i que el nombre de viatgers és més limitat que el que pot absorbir el ferrocarril.
David Bote, alcalde de Mataró: Són desafortunades perquè no van al punt de la qüestió. Primer és abordar aquelles qüestions que em consta que hi ha bona voluntat per part del Govern de millorar el servei. Jo crec que el que volia dir la directora general és que s’agafi un còmput general de la capacitat de tot el servei, perquè hi ha algunes limitacions des del punt de vista pràctic. Els autobusos arriben a un punt de Barcelona, que admet una sèrie de busos i l’autopista té un seguit de limitacions. Crec que el que ella volia dir és que cal veure quin és el sostre màxim de passatge que admet aquesta línia. Barcelona no pot admetre de forma indefinida infinits autobusos.
Bote considera que aquest no és el cas del servei interurbà d’autobusos que connecten la ciutat amb la capital catalana. Per aquest motiu, reclama a la Generalitat que reforci les línies més saturades i, fins i tot, que n’implementi de noves perquè el bus arribi a més zones de Mataró.
David Bote, alcalde de Mataró: Tenim dues propostes molt clares. El reforç de les línies per evitar que la gent vagi dreta i també per millorar la qualitat del servei, d'una banda; i de l’altra, una redistribució de les línies, pensant sobretot que la confluència actual a la zona centre es pugui repartir més en el territori, o que el servei pugui arribar a més veïns i veïnes i, alhora, serveixi per descongestionar la plaça de Les Tereses.
Una petició que tampoc oblida la necessitat de millorar el tren, una altra de les infraestructures fonamentals per a la ciutat, perquè deixi de tenir la imatge d’un servei cop fiable i incòmode. Una percepció que Rodalies s’ha guanyat amb l’històric d’incidències que arrossega des de fa anys. En aquest sentit, David Bote confia que el traspàs de l’R1 a la Generalitat contribueixi a canviar aquesta realitat.