El govern de Mataró ha rebut amb els braços oberts l’anunci d’un nou pla d’inversió per a millorar Rodalies. La Generalitat i Renfe han acordat gastar fins a 77 milions d’euros durant els pròxims 2 anys amb l’objectiu de capgirar la percepció que tenen els usuaris del servei en àmbits com la seguretat, l’estat de les instal·lacions o els sistemes de comunicació i d’informació.
Gran part del pressupost se l’endú la posada al dia dels trens i les estacions, que preveu incrementar la neteja dels combois o la imatge, per exemple, dels passos inferiors. Pel que fa a la seguretat el pla contempla la col·locació de més càmeres de videovigilància i l’augment dels vigilants per controlar l’aforament i les possibles incidències de la xarxa.
Per prevenir els actes vandàlics hi haurà més mossos a les estacions i Adif s’ha compromès a millorar el tancament de les zones més conflictives per evitar que es pugui accedir fàcilment a les instal·lacions.
David Bote, alcalde de Mataró: Ja hem vist algunes bones notícies com ara que comencin a circular els trens de doble capacitat. Hem de seguir millorant en la fiabilitat de la línia i també en l’experiència dels viatgers. Una manera de fer-ho és reforçant la seguretat, la información i que els usuaris de l’R1 puguin tenir els màxims serveis.
Un altre dels punts que més interessa als usuaris és que s’informi en temps real de les incidències i dels retards de les línies. El novembre passat es va activar un canal de WhatsApp i ara es volen instal·lar monitors digitals a les estacions per millorar la informació. Uns recursos que ja es van poder testejar en el laboratori que Renfe té al TecnoCampus de Mataró.
David Bote, alcalde de Mataró: Aquestes inversions permeten posar en valor els programes i els projectes de l’Antena TrenLab. D’aquí han sortit idees, s’han dissenyat productes, aplicacions i serveis que milloren accions com el manteniment dels trens o tecnologies per augmentar la informació i la seguretat dels viatgers i les viatgeres.
Un pla que, segons el Govern català, no està condicionat a l’aprovació dels pressupostos ni de l’Estat ni de la Generalitat i va en paral·lel al traspàs de Rodalies.