Hi ha projectes que sorgeixen sense pretendre-ho. Bobo Choses neix el 2009 d’una necessitat personal d’Adriana Esperalba. En aquell moment tenia un estudi de disseny gràfic i comunicació, però quan decideix ser mare...
Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: No trobo res al mercat que m’acabi de fer el pes. La meva formació és de dissenyadora gràfica i Bobo Choses neix de la inquietud de passar gràfics a la roba.
Una personalitat que ha fet la volta al món. Dissenyen i distribueixen roba infantil i per adults i les seves creacions es caracteritzen pels colors vius i uns patrons atemporals, còmodes i desenfadats que han seduït desenes de països.
Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Els nostres principals mercats són asiàtics, el Japó i a Corea del Sud; però també França, Espanya i Alemanya. Tot i que distribuïm a molts països d’Europa.
Ho fan des de l’antiga fàbrica de joguines Borràs, a pocs metres del mar, i amb un esperit de renovació constant. Elaboren dues grans col·leccions cada any i més d’una desena de línies petites. Cadascuna té una història i un missatge al darrere.

L’activitat de Bobo Choses ha anat creixent de manera orgànica sobre dos pilars: la producció local i la sostenibilitat. L’empresa té una norantena de treballadors i realitza el 85% de la producció a Mataró i rodalies.
Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: La ciutat ens aporta l’apropament al mar i a la capital catalana, talent i el punt familiar que tenim a l’empresa.
Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Ara ens trobem en un moment de creixement, perquè com a empresa petita l’únic que podem fer és créixer. I apuntant, sobretot, a l’orientació cap al consumidor final en els mercats en els quals estem enfocats. Sabem que l’arribada directa al consumidor ens ajuda a fidelitzar millor. Per això aquest és el principal repte que tenim aquest any, seguir enfortint la marca a nivell transversal, tant en la línia d’adult con en la d’infants i nadons.
Per això busquen enfortir la presència en els canals propis. Tot i que la relació amb el consumidor final ja fa temps que és directa gràcies a les botigues de Mataró, Barcelona i Tòquio. Ara bé, seguir creixent no és fàcil.
Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Les dificultats, a nivell global, impedeixen el creixement a causa de les traves d’aranzels que estem trobant recentment i preveiem que ens faran incrementar els costos. A més, ja veníem d’un augment arran de la inflació dels últims dos anys, tot i que ara s’ha estabilitzat. A això se li afegeix la inversió que requereix fer un bon creixement de marca, de cara al futur, per estar en línia amb el posicionament que desitgem aconseguir.

Mentrestant, continuen sumant fites i col·laboracions amb marques internacionals. També capítols curiosos i notoris com l’aparició de les seves peces de roba a la pel·lícula guardonada ‘Parásitos’.
Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: Va ser sorpresa. És veritat que a Corea és una marca fins i tot més coneguda que aquí, així que és un orgull que pensin en tu per aquestes coses.
Tot i així, com a èxit, es queden amb el dia a dia.
Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: És un goig veure nanos vestits de Bobo cada dia. Per a mi és més important això.