logo

tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresme

profile

economia Mataró

Bobo Choses: de cobrir una necessitat personal a fer la volta al món

La marca mataronina de moda infantil i per adults ha començat el 2025 amb el repte d’enfortir la seva imatge i orientar-se més al consumidor final

per Laura Cera| Compartir


Hi ha projectes que sorgeixen sense pretendre-ho. Bobo Choses neix el 2009 d’una necessitat personal d’Adriana Esperalba. En aquell moment tenia un estudi de disseny gràfic i comunicació, però quan decideix ser mare...

Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: No trobo res al mercat que m’acabi de fer el pes. La meva formació és de dissenyadora gràfica i Bobo Choses neix de la inquietud de passar gràfics a la roba.

Una personalitat que ha fet la volta al món. Dissenyen i distribueixen roba infantil i per adults i les seves creacions es caracteritzen pels colors vius i uns patrons atemporals, còmodes i desenfadats que han seduït desenes de països.

Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Els nostres principals mercats són asiàtics, el Japó i a Corea del Sud; però també França, Espanya i Alemanya. Tot i que distribuïm a molts països d’Europa.

Ho fan des de l’antiga fàbrica de joguines Borràs, a pocs metres del mar, i amb un esperit de renovació constant. Elaboren dues grans col·leccions cada any i més d’una desena de línies petites. Cadascuna té una història i un missatge al darrere.

 

bobo choses 3
Bobo Choses té botiga pròpia a Mataró, Barcelona i Tòquio

 

L’activitat de Bobo Choses ha anat creixent de manera orgànica sobre dos pilars: la producció local i la sostenibilitat. L’empresa té una norantena de treballadors i realitza el 85% de la producció a Mataró i rodalies.

Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: La ciutat ens aporta l’apropament al mar i a la capital catalana, talent i el punt familiar que tenim a l’empresa.

Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Ara ens trobem en un moment de creixement, perquè com a empresa petita l’únic que podem fer és créixer. I apuntant, sobretot, a l’orientació cap al consumidor final en els mercats en els quals estem enfocats. Sabem que l’arribada directa al consumidor ens ajuda a fidelitzar millor. Per això aquest és el principal repte que tenim aquest any, seguir enfortint la marca a nivell transversal, tant en la línia d’adult con en la d’infants i nadons.

Per això busquen enfortir la presència en els canals propis. Tot i que la relació amb el consumidor final ja fa temps que és directa gràcies a les botigues de Mataró, Barcelona i Tòquio. Ara bé, seguir creixent no és fàcil.

Joaquim Esperalba, director general de Bobo Choses: Les dificultats, a nivell global, impedeixen el creixement a causa de les traves d’aranzels que estem trobant recentment i preveiem que ens faran incrementar els costos. A més, ja veníem d’un augment arran de la inflació dels últims dos anys, tot i que ara s’ha estabilitzat. A això se li afegeix la inversió que requereix fer un bon creixement de marca, de cara al futur, per estar en línia amb el posicionament que desitgem aconseguir.

bobo choses 2
La seu de Bobo Choses es troba a l'antiga fàbrica de joguines Borràs

 

Mentrestant, continuen sumant fites i col·laboracions amb marques internacionals. També capítols curiosos i notoris com l’aparició de les seves peces de roba a la pel·lícula guardonada ‘Parásitos’.

Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: Va ser sorpresa. És veritat que a Corea és una marca fins i tot més coneguda que aquí, així que és un orgull que pensin en tu per aquestes coses.

Tot i així, com a èxit, es queden amb el dia a dia.

Adriana Esperalba, directora creativa de Bobo Choses: És un goig veure nanos vestits de Bobo cada dia. Per a mi és més important això.

| Compartir

Loading related news...
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.