La innovació i la tradició poden ser bones amigues. Per demostrar-ho, l’escola GEM ha organitzat un art maker workshop, una mena de taller de creació artística. L’activitat, però, destacava per dues coses. D’una banda, perquè unia art i tecnologia moderna, en concret unes ulleres de realitat virtual. De l’altra, perquè estava dirigida per Milin Tunsiricharoengul, una estudiant de segon any del MIT, el prestigiós Institut Tecnològic de Massachusetts. L’estatunidenca va aterrar a Mataró el 8 de gener i aquest dijous finalitza la seva estada al GEM, on durant aquestes setmanes ha fet de professora assistent a alumnes de Primària i Secundària, ajudant-los a desenvolupar o millor projectes tecnològics i introduint-los en alguns terrenys com el de la programació o la impressió 3D. Com a colofó de l’estada, aquest dimecres ha portat la batuta durant el taller que ha reunit diverses persones de la comunitat educativa que han pogut explorar el seu potencial creatiu. Ho han fet a través d’un programa interactiu de creació de figures en tres dimensions que els ha permès explotar l’anomenat esperit maker que fomenten des del centre.
El taller ha començat amb una presentació sobre la trajectòria acadèmica de la Milin, que ha posat en valor el gran ventall de possibilitats creatives que ofereix la unió de l’art i la tecnologia.
er rematar l’experiència, el projecte ha servit per connectar la formació en aquesta tecnologia amb l’art local. El forjador Pol Codina Font s’ha posat les ulleres de realitat virtual per construir una figura.
Aquest és el quart curs que el GEM acull durant unes setmanes un estudiant del MIT. Una estada que és possible gràcies al projecte MISTI (International Science and Technology Initiatives), que gestiona la Fundació Tr@ms.