L’autobús que connecta Argentona i Cabrera amb Barcelona, el 807, comptarà amb 3 noves freqüències d’anada i tornada distribuïdes en les franges de matí, migdia i nit dels dies laborables. D’aquesta manera, es passarà de les 6 actuals a 9. Malgrat que qualsevol ampliació es valora positivament des dels dos municipis, se senten enganyats per part del Departament de Territori per diversos motius. D’entrada, retreuen a la conselleria que l’increment respon, només, a la meitat del que s’havia compromès Susi López, la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat. Segons expliquen els dos consistoris, en la darrera reunió mantinguda a finals del 2024, es va pactar incorporar 6 freqüències noves, una proposta que ha quedat a mig camí.
Montse Cervantes, regidora de Mobilitat d’Argentona: És poc. No ens conformem. No estem contentes. No pot ser que tinguem aquest greuge comparatiu amb altres poblacions no només del Maresme sinó d’altres comarques que tenen un autobús direcció Barcelona amb moltes freqüències. Nosaltres no en demanem una cada quinze minuts. Entenem que no seria viable. Ho entenem perquè som administració.
Òscar Fernàndez, alcalde de Cabrera de Mar: Tot viatge que sigui incorporat serà benvingut però és absolutament insuficient. El problema és que el Govern es va comprometre a un nombre concret d’augment de freqüències. S’havia compromès a doblar les freqüències. Tot el que no sigui això és mentir. Ens intenten donar les engrunes. No volem les engrunes, volem totes les freqüències que vam negociar amb ells.

L’arribada de menys expedicions de les previstes sumada a la incertesa de quan es posaran en funcionament o quins seran els horaris dels nous viatges ha generat frustració, també, entre els usuaris. En el seu cas, temen que la posada en marxa de l’ampliació torni a demorar-se i lamenten que no resoldrà la manca de servei en certs períodes de l’any.
Emília Illamola, membre de la plataforma 807: Considerem la proposta insuficient perquè no abasta l’ampliació horària que estem demanant i necessitem. Seguirà sense haver-hi servei als festius, els caps de setmana i el mes d’agost.

Des de la pandèmia de la Covid-19 han estat moltes les persones que han optat per marxar de Barcelona i viure al Maresme. La feina però, l’han mantingut a la ciutat comtal i, per desplaçar-se, aposten per l’autobús interurbà. De fet, segons dades de Territori, en els últims 4 anys s’ha notat un increment del 17,5% d’usuaris a la xarxa d’autobusos de la comarca. En el cas de la línia 807, des de l’agost del 2023 al mateix mes del 2024, els usuaris van créixer un 24,14%.
És per això que els viatgers que cada dia fan servir aquest autobús alerten que, si no es cobreixen les seves demandes, emprendran altres accions reivindicatives més enllà de la recollida de signatures que van arrancar al setembre a través de la plataforma change.org. Una iniciativa que ja compta amb més de 1.000 adhesions. Pel que fa a les futures accions, els ajuntaments tant d’Argentona com de Cabrera ja han anunciat que els hi donaran tot el suport necessari.

Recupera la notícia en vídeo, aquí.
Rep les notícies més destacades de Mataró i el Maresme al WhatsApp
- Que no se t'escapi res! Clica aquí i dona’t d’alta.