Aigües de Mataró segueix treballant per solucionar els problemes ocasionats pel ciberatac que va patir a finals d'abril. Entre les afectacions més destacades d'aquest atac hi ha la pèrdua del control de les dades personals dels abonats. Un problema que Aigües de Mataró amb l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha aconseguit neutralitzar, recuperant-ne el control i restablint progressivament els serveis afectats.
En un anterior comunicat, AMSA ja explicava que davant aquesta situació, havien activat “els controls interns necessaris per mitigar la seva afectació”. Entre les accions dutes a terme hi havia l’activació del “protocol de bretxes i fuites de seguretat” i el “pla de contingència” de l’empresa.
Aquest divendres al migdia els detallava a tvmataró en un comunicat on destaca en quins punts s'està treballant.
- La facturació, que s’havia de generar a principis del mes de maig, ha patit retards, però s’emetrà aquesta setmana.
- La pàgina web està parcialment operativa.
- Hi ha la previsió que l’Oficina Virtual estigui operativa la setmana del 19 de maig i que el sistema d’avisos per correu electrònic i SMS, estigui en funcionament a finals del mes de maig.
- Tal com es va informar en el comunicat anterior, la continuïtat del servei d’aigua, de clavegueram i d’energia en cap moment s’ha vist afectada per aquest incident.

En el comunicat Aigües de Mataró també recorda que "si bé actualment no hi ha evidència de filtració de dades, existeix el risc que aquestes es puguin utilitzar per intents de frau". Per seguretat, recomanen als seus clients anar amb compte amb missatges que puguin rebre a través del correu electrònic, per SMS, WhatsApp o trucades vinculades amb Aigües de Mataró, ja que podrien tractar-se d’un frau. Per qualsevol dubte que es pugui tenir vinculat a aquest atac informàtic, recomanen enviar un correu a l’adreça rgpd@aiguesmataro.cat o trucar al telèfon 937416100.