logo

societat Mataró

Realitat virtual: eina d’aprenentatge present i futur a l’Escola Divina Providència

El centre educatiu de Mataró aposta per complementar amb aquesta tecnologia alguna de les assignatures que cursen els alumnes de secundària.

per Laia Sanmiquel| Compartir


Agafar els comandaments. Ajustar-se les ulleres al cap. I començar a interactuar. D’aquesta manera comencen els 4 tallers de realitat virtual que al llarg del curs realitzen els alumnes de secundària de l’Escola Divina Providència. Uns tallers que complementen els mètodes tradicionals d’impartir les assignatures.

 

Jordi Ventura, director de l’Escola Divina Providència: És una metodologia molt innovadora. Treus l’alumnat de la classe, del llibre i la pissarra tradicionals. És anar una mica més enllà. És portar l’alumne dins i fer-lo ser el que participa d’aquesta experiència educativa.

 

Fa 3 anys que el centre educatiu treballa el projecte STEAM i des del curs passat fan servir, de la mà de l’empresa Tecnoparc, la realitat virtual com una eina d’aprenentatge més. Segons expliquen des de l’Escola, aquesta metodologia garanteix la inclusió social ja que dona les mateixes oportunitats a tots els alumnes, fomenta l’experimentació, la imaginació i la creació i, a més, aconsegueix multiplicar gairebé per 3 la capacitat d’aprenentatge. Però què en pensen ells?

 

Martina Clavijo, alumna de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: És una manera molt divertida d’aprendre, molt nova i cerc que s’utilitzarà més en el futur.

 

Arnau Flores, alumne de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: Em sembla bastant divertit. En lloc d’anar amb el llibre i fer-ho d’una manera més avorrida, passem una hora més entretinguda.

 

Els alumnes de 3r i 4t de secundària han realitzen un taller amb realitat virtual

Els alumnes de 3r i 4t de secundària realitzen un taller amb realitat virtual / tvmataró

 

En el cas dels alumnes de 3r de secundària, aquesta setmana, gràcies a la realitat virtual han experimentat amb el cos humà dins de l’assignatura de biologia.

 

Arnau Flores, alumne de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: Amb les ulleres de realitat virtual hem après sobre l’anatomia humana. Els aparells respiratori, circulatori...

Martina Clavijo, alumna de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: Podem treure cada part i col·locar-les a altres llocs. Llegir que és cada part, per què funciona...

 

L’acceptació d’aquesta eina és innegable però no és tan senzilla d’utilitzar com sembla.

 

Arnau Flores, alumne de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: Al principi és una mica complicat perquè no t’acostumes a agafar els comandaments o a posar-te les ulleres a la cara. Però després de 20 minuts ja és més senzill controlar.

 

Martina Clavijo, alumna de 3r de secundària de l’Escola Divina Providència: Potser moure els comandaments al principi costa però amb el tutorial a poc a poc vas fent i és més fàcil.

 

En el cas dels estudiants de 4t d’ESO, se’ls ha demanat crear una ciutat exercint el rol d’alcalde. Quins equipaments necessiten? On poden construir habitatges? Tenen prou teixit comercial per donar feina als seus ciutadans? Aquestes són algunes de les preguntes a les quals han de donar resposta al llarg de l’activitat. Per mesurar si la gestió que fan de la seva ciutat és bona, compten amb un termòmetre que els indica si els habitants estan satisfets o no.

 

Per aquells que no en tenen prou amb aquesta hora lectiva, des del centre ofereixen una extraescolar de realitat virtual. L’aposta de l’Escola Divina Providència amb aquesta eina és ferma ja que, destaquen, serà de gran ajuda en un futur tenint en compte que encara té molt camí per recórrer.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.