logo
profile

economia Mataró

Mataró reactiva 27 comerços amb el projecte Aixequem Persianes

El programa municipal impulsa la reobertura de locals en desús per facilitar que els emprenedors hi puguin dur a terme el seu propi negoci

per Lluís Martínez| Compartir


Un total de 27 establiments comercials de Mataró es van reactivar durant l'any 2023 a través del projecte Aixequem Persianes. El programa municipal, que va néixer fa 6 anys, impulsa la reobertura de locals en desús i facilita que persones emprenedores puguin realitzar-hi la seva activitat. Amb una dotació de 30.000 euros, els incentius van adreçades tant als propietaris dels espais com als llogaters i l'import mitjà dels ajuts ha estat de 1.100 euros.



Tot i que la majoria dels establiments subvencionats estan ubicats al centre de la capital del Maresme, també n'hi ha hagut casos als barris de Rocafonda, la Llàntia o Peramàs. La tipologia d'aquests nous negocis és variada i va des de la restauració, fins a botigues d'alimentació, d'equipament de la llar o de lleure.

 

Joan Sarrias, regidor de Comerç: El balanç és positiu. L'objectiu del projecte és recuperar l'activitat de locals en desús i enguany n'hem recuperat 27. Cada vegada hi ha més demanda d'aquest servei i estem preparats per atendre totes les sol·licituds que ens arribin.

 

El regidor ha anunciat que per aquest 2024 està previst posar en marxa una altra edició del projecte empresarial amb l'objectiu de continuar donant una segona vida als nombrosos locals tancats que encara hi ha escampats per tota la ciutat.

 

Una botiga de joies exclusiva

Bukòlica és una de les iniciatives empresarials que s'han beneficiat del programa. Situada al bell mig del carrer Barcelona, en ple centre històric de Mataró, encara no fa un any que ha obert l'establiment, una botiga de joies i complements que neix de la fusió de dues de les passions de la seva fundadora: la moda i la cultura. Un nou negoci que compta amb el valor afegit de l'experiència i el coneixement familiar d'un sector que en els darrers anys ha experimentat un fort creixement després de la caiguda del negoci a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19.

 

Carla Ximenes, propietària de Bukòlica: El projecte de Bukòlica neix de la il·lusió de l'equip per fusionar el concepte de botiga d'alta bijuteria i complements i l'espai cultural. I per què les joies? La meva família s'hi ha dedicat des de sempre i, per tant, tenim experiència i coneixem bé aquest producte.

 

A l'establiment s'hi pot trobar una àmplia selecció de peces i accessoris. Des d'anells, polseres fetes a mà o arracades, fins a bosses de mà d'Itàlia, París o Los Angeles.
 

Carla Ximenes, propietària de Bukòlica: Tenim marques molt exclusives, perquè viatgem molt sovint per tot Europa per buscar peces úniques. Volem que els nostres clients puguin sentir que la joia que porten ningú més la té.

 

Ara bé, el tret diferencial d'aquest negoci és que al costat del concepte clàssic de botiga també s'ha creat un espai cultural per als artistes de la ciutat, per a fer cursos, xerrades o presentacions de productes.

 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.