logo

societat Mataró

Maquetem Mataró: redescobrir la ciutat construint-la a escala 1:400

Més de 350 alumnes de cinc instituts han participat a la quarta edició d’aquest projecte educatiu interdisciplinari

per Laura Cera| Compartir


Treballar en equip, fent xarxa i de manera interdisciplinària. És la fórmula que ha conduït cap a l’èxit el projecte Maquetem Mataró. Més de 350 alumnes de secundària de cinc instituts de la ciutat han donat forma a la quarta edició d’aquesta iniciativa. Fins aquest matí, però, no s’han conegut.

Bernat Vilert, professor de Matemàtiques de l’institut Laia l’Arquera: Avui ha estat un dia molt bonic. S’han conegut, per fi, després de mesos treballant junts però separats. Avui s’han trobat i molts alumnes m’han manifestat que s’ho han passat molt bé.

Roser Garcia, coordinadora de Maquetem Mataró: Els acostuma a agradar saber que estan participant en el projecte amb companys d’altres centres. Aquest matí hem fet una festa, hem acabat de muntar la maqueta i hem fet una gimcana per la ciutat. Hem fet uns reptes en què han hagut d’aplicar conceptes apresos en el projecte.

Durant mesos, han treballat en xarxa i de manera interdisciplinària, des de diferents matèries educatives, per fer realitat una maqueta de la ciutat a escala 1:400. Un plànol que fa 9x9 metres i que està construït a partir de 159 plaques de cartró ploma. Sobre aquesta superfície, s’alcen 25 maquetes tridimensionals d’edificis a escala 1:150 que es reconeixen fàcilment. Hi trobem l’estació, el TecnoCampus, el clos arqueològic, la biblioteca Pompeu Fabra, la Presó o diversos centres educatius fets amb impressora 3D.

Roser Garcia, coordinadora de Maquetem Mataró: Quan treballes un projecte o una idea només des d’un departament, no saps com treballen els altres. Moltes vegades tenim continguts que es connecten de manera molt ràpida, que poden encaixar. I aquest projecte n’és un exemple.

Bernat Vilert, professor de Matemàtiques de l’institut Laia l’Arquera: Tenim la lluita sobre com de difícil són les Matemàtiques. Doncs bé, aquesta iniciativa és una mica lúdica, per una banda, mentre aprenent Matemàtiques.

Carme de Haro, professora de Física i Química i coordinadora STEAM de l’institut Damià Campeny: Aplicar les Matemàtiques dins el coneixement científic o tecnològic per poder fer aquesta maqueta a escala, i incorporar la proporcionalitat que s’ha treballat a la part de ciències i tecnologia és molt important perquè vegin l’aplicació i que, al final, tot està relacionat.

Aida Soriano, professora d’Anglès de l’institut Damià Campeny: A Anglès es converteix en una cosa molt real. Han observat parcs de Mataró, faran un disseny que voldran portar a l’Ajuntament i qui sap si més endavant es pot fer realitat. També hem fet la gimcana, hem treballat coses des d’STEAM... No és com si fos un bolet, sinó que tot està relacionat i això dona sentit al que fem.

Meritxell Manté, professora de Socials de l’institut Damià Campeny: Ara es porta molt l’ensenyament competencial i això ajuda. No es tracta només de veure coses separades que s’han d’estudiar i prou, sinó que s’ajunta tot per aconseguir una fita comuna.

En aquesta edició hi han participat els instituts-escola Àngela Bransuela i Mar Mediterrània i els instituts Damià Campeny, Laia l’Arquera i Les Cinc Sénies. Cinc centres ubicats en diferents zones de la ciutat. Maquetem Mataró, de fet, és també una bona excusa de descobrir-la.

La maqueta s’exposa al Centre Cívic de Pla d’en Boet fins al 7 de juny.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.