Els Pastorets de Mataró és l’obra que ha permès a molts mataronins prendre el primer contacte amb el teatre. De fet, un s’hi pot involucrar de moltes maneres: dalt l’escenari o entre bambolines. Qui segurament ara ja podrà dir que ha fet tots els papers de l’auca són la Lídia Rovira i en Xevi Codony que assumeixen aquesta temporada la direcció artística de l’espectacle mentre que Clàudia Dubé ho fa en la part musical. És l’obra per excel·lència de la temporada teatral de la Sala Cabanyes que, tots ells, entomen com a un repte majúscul.
Lídia Rovira, directora Pastorets: No som conscients de si vindrà gent o no, de si omplirem o no, estem centrats a fer-los, a crear els nostres Pastorets. És un repte majúscul, però no sé si som conscients de tot el que comporta.
Els dos directors volen deixar la seva empremta i, per això, recuperen certs aspectes tècnics que s’havien perdut, com ara els volts, i aprofitaran novetats tècniques de la Sala, com un projector nou, per fer encara més espectacular la posada en escena dels Pastorets. Aquesta vegada han renovat actors i actrius en personatges principals i posen especial èmfasi a centrar l’atenció del públic en el text de l’obra i la seva interpretació.
Xevi Codony, director Pastorets: Hem fet un esforç, amb la col·laboració de dues persones que coneixen moltíssim el text com són en Pep Comas i la Roser Trilla, de revisionar el text i veure on hi havia aspectes que s’havien perdut i que no tenia sentit que s’haguessin perdut, recuperar la mètrica, etcètera. Volem saber què es diu i que es digui bé perquè arribi bé al públic.
I encara hi ha més renovació de càrrecs. I és que Anna Pons, que havia estat implicada en aspectes de dansa en Pastorets anteriors, compartirà la direcció coreogràfica de l’espectacle amb Joan García.