logo

societat Mataró

L’Escola Pia Santa Anna aposta per millorar la comprensió lectora dels seus alumnes

Des de fa un parell d’anys, el centre utilitza la plataforma interactiva ‘Fiction Express’ la qual els ha premiat en una de les eines que ofereix

per Laia Sanmiquel| Compartir


La lectura en veu alta és una activitat que tot sovint ve associada a la Diada de Sant Jordi. Però no només pren protagonisme cada 23 d’abril. De fet, des dels centres escolars es treballa tant la lectura com la comprensió al llarg de tot l’any. Fruit d’aquest bon saber fer, l’Escola Pia Santa Anna de Mataró, juntament amb l’Escola Freta de Calella, han estat premiades pel seu rendiment lector a través de la plataforma de lectura interactiva ‘Fiction Express’. En el cas del centre mataroní, competien amb 9.000 escoles de 67 països d’arreu del món, i s’ha reconegut la seva bona participació al fòrum en llengua castellana.

 

Aina Pruna, professora de català i castellà de l’Escola Pia Santa Anna: En aquest fòrum ells responen a les preguntes que els autors i autores llancen al llarg de la setmana i ells donen la seva opinió en profunditat, expliquen que els sembla... Hi ha una part important de comprensió lectora. Es crea un diàleg molt maco amb els autors. Ells (els alumnes) votant cada setmana defineixen com seran els propers capítols que vindran.

 

L’escola mataronina fa al voltant de dos anys que treballa amb la plataforma ‘Fiction Express’ i els alumnes valoren positivament fer servir aquesta eina.

 

Elsa Agudo, alumna de 2n de secundària l’Escola Pia Santa Anna: M’ha ajudat en la lectura i el vocabulari perquè quan vas llegint, et van sortint paraules subratllades que si cliques et surt la definició de la paraula.

 

Gala Fernández, alumna de 2n de secundària l’Escola Pia Santa Anna: M’ha ajudat en llegir més. Si no t’interessa un llibre, pots llegir un altre. Com som curts, a mi m’enganxen més perquè no m’avorreixo.

 

De fet, segons l’equip docent de l’Escola Pia Santa Anna, l’eina és capaç d’estimular la lectura entre l’alumnat per diverses raons. Un parell d’exemples són que la plataforma és en línia i que, a més, s’adapta als alumnes amb necessitats especials.

 

Raquel Ferreño, professora de català i castellà de l’Escola Pia Santa Anna: Incentiva la lectura perquè són capítols curtets però també perquè tracta temes que a ells els hi afecten, temes d’adolescents. TCA, suïcidi... No només es crea l’ambient de lectura sinó que a més, sinó que també es toquen altres temes que són molt importants dins l’evolució d’un adolescent i es fa en petites dosis.

 

La utilització d’eines com ‘Fiction Express’ poden ser un bon sistema per revertir les males dades que presenta Catalunya pel que fa al rendiment lector. De fet, segons l’informe PIRLS (Estudi Internacional del Progrés en Comprensió Lectora), una analítica d’abast mundial, la comprensió lectora ha empitjorat en els darrers 5 anys a la comunitat catalana.

 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.