logo
profile

societat Mataró

L'Ajuntament vol per a l'N-II un via ciclista en zig-zag

El consistori mataroní proposa que el futur vial arribi de Llavaneres per la banda de muntanya i que a l'alçada de la ronda Barceló faci un revolt cap al costat de mar

per Lluís Martínez| Compartir


L'Ajuntament de Mataró busca la manera d'encaixar a l'N-II el futur carril bici que ha de connectar d'extrem a extrem la comarca. Actualment, les bicicletes circulen majoritàriament per la calçada al costat dels cotxes, però la intenció és que ho facin per un vial exclusiu, tal com s'ha fet en alguns trams com el que s'ha estrenat recentment a la zona del Cargol. Un projecte que s'està acabant de negociar amb la Generalitat, que és qui impulsa la transformació de l'antiga carretera Nacional en una via més cívica i integrada als municipis, però també amb menys cotxes.

 

La proposta municipal preveu un tractament diferent en funció del tram. Venint de Sant Andreu de Llavaneres i fins a la ronda Barceló, el carril bici es vol situar a la banda de muntanya de l'N-II. En aquest punt, les bicicletes hauran de canviar de costat i situar-se a la banda de mar, fent un zig-zag.

 

David Bote, alcalde de Mataró: La configuració de l'avinguda del Maresme no és igual a tot arreu i per aquest motiu plantegem solucions diferents en funció de l'alçada de la ciutat. Hem de veure si la situació més adient del carril bici és per aquesta banda de la ciutat i si més endavant, a l'alçada de la ronda Barceló, cal canviar-la.

 

Els tècnics de mobilitat de l'Ajuntament defensen aquesta ubicació perquè el futur carril bici de l'N-II, un dels trams de Mataró amb major intensitat de circulació de ciclistes tot i que no hi ha habilitat cap vial específic per a ells, es connectaria millor amb la resta de la xarxa de dins de la ciutat.

 

La implantació del carril bici al llarg de tota la comarca es farà principalment per l'antiga carretera, però hi haurà trams que s'hauran de desviar pels passejos marítims especialment a la zona de l'Alt Maresme, ja que no hi ha prou espai a l'N-II per encabir el vial. Una intervenció amb un recorregut més agradable i segur per als ciclistes, que abasta més de 40 quilòmetres i 18 termes municipals. El Govern català preveu aprovar progressivament durant aquest any una part de les actuacions per licitar les obres tan aviat com sigui possible.

 

Els diners que no arriben de Madrid

La construcció del carril bici al llarg de tot el front litoral del Maresme forma part del projecte de millora de les infraestructures de la comarca, que tenen com a horitzó temporal el 2030. Els eixos principals d'aquestes actuacions són la pacificació i integració de l'N-II i la millora de la connectivitat de la C-32 amb l'objectiu d'endreçar la mobilitat del territori. Els diners per tirar endavant totes aquestes obres han de sortir de l'Estat espanyol, que ha de transferir a la Generalitat 384 milions d'euros. Un finançament que a hores d'ara encara no s'ha rebut, tot i les promeses del govern espanyol de fa només uns mesos de fer-ho de forma immediata.

 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.