logo
profile

economia Mataró

L’Ajuntament i entitats comercials segellen un nou compromís per promocionar la ciutat

El consistori es compromet a aportar més de 60.000 euros per impulsar accions que serveixin per atraure visitants i, així, dinamitzar el comerç i la restauració.

per Laia Sanmiquel| Compartir


La Mataró Street Fashion, les rutes i jornades gastronòmiques, l’Street Shopping Night, el Festival Simfònic o la Nit de Tapes al mercat tenen la propera edició garantida. I és que aquest dimecres s’ha segellat un nou compromís de l’Ajuntament amb les entitats vinculades amb el sector de l’hostaleria i el comerç de la ciutat. El consistori ha renovat els convenis que té amb el Negoci Empresa Mataró (NEM), el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i El Maresme, l’Associació Mercat Plaça Gran i Casc Antic i l’Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba.

 

Joan Sarrias, regidor de Comerç, Turisme, Fires i Mercats: Aquests convenis serveixen perquè les entitats puguin impulsar les 50 accions que es fan durant l’any a Mataró per impulsar el comerç. Al final, el que fan és atraure visitants de la ciutat i de fora i posar en valor tot el nostre comerç i restauració. És una manera de donar suport i reconèixer tota aquesta feina.

 

La Nit de Tapes del Mercat de la Plaça de Cuba és una de les iniciatives que tindrà garantida una nova edició.
La Nit de Tapes del Mercat de la Plaça de Cuba és una de les iniciatives que tindrà garantida una nova edició. / tvmataró

 

Aquest 2024, l’aportació econòmica de l’Ajuntament a aquests convenis supera els 63.000 euros, 9.000 més que l’any anterior. Una major dotació que permetrà invertir, per exemple, en formació.

 

Sergi Morales, regidor de Ciutat Pròspera, Generació de Riquesa i Treball digne: La principal diferència aquest any 2024 és que hem ampliat algun dels convenis. Concretament, amb el Gremi d’Hostaleria. No només són accions de promoció de ciutat. El que hem fet incorporar, en aquest conveni, un apartat per millorar la formació dels professionals que treballen a la restauració. L’objectiu és donar suport davant la necessitat de mà d’obra qualificada que té la ciutat. Així el Gremi d’Hostaleria podrà realitzar cursos de formació adreçats a aquests perfils professionals.

 

Aquest dimecres s'ha formalitzat la signatura dels convenis entre l'Ajuntament i les diferents entitats comercials.
Aquest dimecres s'ha formalitzat la signatura dels convenis entre l'Ajuntament i les diferents entitats comercials. / Ajuntament de Mataró

 

Tal com detalla el regidor de Promoció de Ciutat, Joan Sarrias, els principals reptes del comerç i l’hostaleria de la ciutat passen per promoure la digitalització dels comerços per adaptar-se als nous hàbits de compra o reobrir els establiments que han hagut d’abaixar la persiana. A més, i pensant amb les festes nadalenques, des del consistori pretenen que “Mataró sigui una ciutat de Nadal” tenint en compte que hi ha molts negocis que el 30% de la facturació anual es concentra en aquesta època.

 

Per Nadal, el NEM impulsa diverses iniciatives per promoure l'activitat a Mataró.
Per Nadal, el NEM impulsa diverses iniciatives per promoure l'activitat a Mataró. / tvmataró

 

Imatge de portada: NEM (Negoci Empresa Mataró)

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.