logo
profile

societat Mataró

La transformació de l'N-II: trànsit més lent i espai per a les bicicletes

L'alcalde, David Bote, defensa que la nova rotonda del Cargol i la remodelació dels seus entorns avancen en la transformació de la carretera en un "bulevard més cívic i amable"

per Lluís Martínez| Compartir


La nova rotonda del Cargol i la reforma dels entorns que ha enllestit l'Ajuntament avancen en la pacificació de l'N-II. L'alcalde David Bote ha visitat aquest dimarts la zona coincidint amb la finalització de les obres i ha destacat que la remodelació va en la direcció de convertir la carretera en un "bulevard" més cívic, més amable i més atractiu.

 

A banda del giratori, que facilita l'accés al pas soterrat del Cargol, també s'ha reurbanitzat el carrer Sant Felicià. Els treballs han servit per guanyar més espai per als vianants i, de forma paral·lela, s'hi ha construït un carril bici segregat de la vorera i la calçada i s'ha traslladat a peu de l'N-II tant la parada d'autobús com la zona de càrrega i descàrrega. Una actuació que, segons l'alcalde, també posa en relleu el nou front marítim que s'està configurant a la ciutat.

 

David Bote, alcalde de Mataró: Aquesta rotonda és un pas més en la pacificació i la transformació de l'N-II en una via més amable, més cívica i que convidi la gent a passejar-hi. La idea de fer de l'N-II un nou bulevard es va materialitzant perquè és un compromís d'aquest mandat.

 

L'alcalde ha aprofitat la visita per apropar-se a les obres d'ampliació del Tub Verd, que també es porten a terme a l'N-II, en aquest cas a la zona d'Iveco. L'actuació s'emmarca igualment en la transformació de l'antiga carretera Nacional i la seva pacificació. Unes obres, que tenen un cost de 3,6 milions d'euros, i que van a càrrec de l'empresa municipal PUMSA i d'Aigües de Mataró. 

 

David Bote, alcalde de Mataró: Aquests diners van destinats a portar els serveis imprescindibles per al desenvolupament d'aquests nous sectors. D'aquesta manera, Mataró es referma com una ciutat atractiva per als inversors i ho fa amb una mirada social, perquè en algunes parcel·les hi ha incorporat el 30% d'habitatge assequible, i amb una mirada verda, perquè amb l'ampliació del Tub Verd es guanyaran nous clients.

 

A més de portar aquesta xarxa de fred i calor a aquest sector on es preveu construir més d'un miler d'habitatges, les obres també configuraran una nova N-II amb voreres a banda i banda més amples i un carril bici a la banda de mar.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.