logo
profile

comunicacio Mataró

La Xarxa+ bufa la primera espelma

La plataforma de continguts de proximitat en català ha ofert més de 800 esdeveniments en directe i suma prop de 5.300 continguts

per La Xarxa| Compartir


Durant el seu primer any de vida, La Xarxa+ ha aconseguit consolidar-se com la plataforma dels mitjans de proximitat amb més de 60.000 nous usuaris registrats. La plataforma permet veure la programació d’una trentena de canals de televisions locals de Catalunya, recuperar-la fins set dies enrere i gaudir de verticals temàtics de castells, esports o cultura. Així, els esdeveniments d'aquests àmbits s’han situat com els continguts més consumits tant en les emissions en directe com en el servei de vídeo a la carta. De fet, un dels èxits més rellevants de la plataforma és el volum d’usuaris que segueixen els directes destacats dels canals de televisió locals, majoritàriament en els continguts culturals i de tradicions. La lectura que en fa conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local, Marc Melillas, és més que positiva per diversos factors.

 

Marc Melillas, conseller delegat de la Xarxa de Comunicació Local. Pel seu nivell alt de produccions, pel reconeixement dels més de seixanta-tres mil usuaris que s'han registrat a la plataforma. El tercer punt que menys es veu és el canvi cultural del conjunt dels mitjans locals que s'han adaptat tenir aquesta plataforma.

 

Una altra de les puntes de llança de La Xarxa+ és la capacitat per arribar a un públic més jove, ja que gairebé la meitat dels usuaris tenen menys de 30 anys.

 

Marc Melillas, conseller delegat de la Xarxa de Comunicació Local. La mitjana d'edat de consum de les TDT està al voltant dels 57 anys. Per tant, la mitjana dels espectadors de la televisió local deu estar en aquesta xifra. En canvi, a través de l'OTT, tenim identificat que la mitjana està al voltant dels 40 anys. Per tant, no resten sinó que sumen.

 

La majoria escullen les temàtiques favorites mitjançant els canals, fet que evidencia que la possibilitat d’escollir opcions aporta un valor a l’usuari, facilita la navegació i millora els sistemes de recomanació.

 

Marc Melillas, conseller delegat de la Xarxa de Comunicació Local. El directe és un element clau, i permet la relació amb comunitats específiques. Però hi ha una comunitat específica del món local, que és la relació de les televisions amb els espais on treballen. I aquesta combinació és clau i molt potent.

 

A més, hi ha una aposta ferma per l'àudio amb la incorporació de pòdcasts temàtics elaborats per les ràdios locals. Actualment, la plataforma disposa de 1.300 pòdcasts que es poden escoltar de manera totalment gratuïta.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.