logo
profile

societat Mataró

La transformació del front marítim mataroní comença a prendre forma

Arranca l’ampliació del TubVerd des de la Porta Laietana fins a la ronda Barceló. El seguiran el desenvolupament del sector Iveco i la pacificació de l’N-II.

per Laia Sanmiquel| Compartir


La façana marítima de Mataró continua la seva metamorfosi. Aquest dilluns han arrancat les obres que faran arribar el TubVerd a un dels sectors urbanístics que es desenvoluparà en els propers anys a la ciutat. Es tracta del sector Iveco-Renfe/Farinera. A banda, l’expansió d’aquest sistema d’energia renovable també abastirà el nou edifici de la Torre Barceló.

 

Les obres afectaran el tram de l’avinguda del Maresme comprès entre la Porta Laietana i la ronda Barceló i s’allargaran durant els propers 11 mesos. Les primeres actuacions provocaran l’anul·lació del carril lateral de servei situat a la banda de muntanya de l’Avinguda Maresme i que els vianants no puguin circular per la banda de mar. Pel que fa a la circulació de vehicles, aquesta es garantirà sempre en els dos sentits de la marxa variant el nombre de carrils disponibles.

 

Albert Floriach, responsable del servei del TubVerd: Aquesta ampliació de xarxa és per abastir una demanda important. Això el que ens ha comportat és que hem hagut d’ampliar la capacitat de producció de calor i fred. En el cas de la calor, hem ampliat l’escomesa de vapor que tenim que prové de la planta de tractament de residus sòlids. En la part del fred, estem construint un gran dipòsit d’acumulació d’aigua freda.

 

L’ampliació del TubVerd se suma a la transformació que a dia d’avui s’està produint en aquest indret de la capital del Maresme. D’una banda, està en marxa la construcció de la Torre Barceló, el gratacel més alt de la comarca amb 84 metres d’alçada. Aquest edifici constarà de 192 habitatges de lloguer, de zones comunes pels residents i diversos locals comercials. Els treballs van a bon ritme segons la presidenta de PUMSA, Núria Moreno, i està previst que finalitzin al 2025.

 

També s’està començant a dibuixar el que serà un nou barri residencial i pol d’atracció empresarial en els terrenys de l’antic sector industrial d’Iveco. En aquest espai hi ha previstos més de 1.300 habitatges i 3 equipaments municipals dels quals encara s’ha de definir el seu ús. Un d’aquests equipaments se situarà a l’antiga farinera Ylla i Alberch, un immoble sobre el qual ha sobrevolat la possibilitat de convertir-lo en un museu d’art contemporani amb més de 3.000 obres de la col·lecció del publicista Lluís Bassat.

 

Núria Moreno, presidenta de PUMSA: Amb la transformació urbanística del front litoral, una peça clau serà el sector Iveco-Pegaso/Farinera. És un sector on hi ha usos mixtos, residencials i terciaris. Implicarà una major construcció d’habitatges. La ciutat també guanyarà 3 equipaments. La Farinera, i dos més. Un tindrà entorn a 3.000 metres quadrats i, un altre més petit, 1.300.

 

L’evolució d’aquesta zona de la ciutat també va acompanyada d’un canvi en la mobilitat de l’N-II. La via es pacificarà i, per tant,  l’objectiu és disminuir l’espai destinat als vehicles i que en guanyin els vianants i els mitjans de transport més sostenibles com ara les bicicletes.

 

En el marc de la pacificació de l’N-II en el seu pas per Mataró, són diversos els projectes que ja són una realitat. Un exemple és la construcció de la rotonda del Cargol. Aquest nou giratori permet el canvi de sentit de la circulació venint de l’estació i, a més, habilita un accés més adequat i segur a la platja i el passeig marítim. Fa més temps, també es va quedar enllestida la nova rotonda a la zona de Sant Simó.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.