Alejandro Montalvo és el vigent campió del món de trial. És de Gerindote, un poble de Toledo, i va començar a tastar la disciplina amb cinc anys. Amb deu ja competia i ara que en té vint-i-cinc espera revalidar, per segona vegada consecutiva, el títol màxim. Una fita que requereix una bona preparació física, però també mental.
Alejandro Montalvo, campió del món de trial: És una part més del cos i se li ha de dedicar temps, s’ha de treballar. Les competicions de trial són molt exigents a nivell físic, tècnic i també mentalment. Estem sotmesos a molta pressió. A més, els que competim en categoria elit tenim la responsabilitat de portar medalles a casa.
Montalvo ha estat entrenant aquesta setmana a Mataró i rodalies. Ho ha fet concentrat amb la selecció nacional de trial, coordinada per l’asturià Javi Alonso. A l’horitzó, dues cites: l’Europeu i el Mundial.
Javi Alonso, coordinador nacional de trial: Ha estat la segona concentració que hem fet amb l’equip nacional. Aquesta vegada a Mataró perquè ens anava molt bé per totes les localitzacions que hi ha per entrenar tant en circuits -Premià, Òrrius o Vallgorguina- com en paratges naturals, que a Catalunya són un paradís per entrenar amb les bicis. Estem preparant el campionat d’Europa que és d’aquí a dues setmanes a Dinamarca i el campionat del món que és el mes de novembre a l’Aràbia Saudita.

Aquest matí al circuit La Poma, a Premià de Dalt, hi havia 23 pilots com Andrea Pérez, campiona d’Europa júnior.
Andrea Pérez, campiona europea júnior de trial: Ha estat molt ‘xulo’, l’equip és familiar i m’encanta. Tinc molt bones sensacions. M’estava recuperant d’una lesió al peu i he vingut aquí sense entrenar gaire, però em veig bé. Estic contenta perquè crec que ho podré fer bé.
Entre els molts catalans de la selecció també hi ha maresmencs com Sergi Llongueras, impulsor de l’Escola de Trial d’Òrrius i campió del món l’any 2019, o l’argentoní Nil Benítez, que s’estrena a la categoria elit.
Sergi Llongueras, pilot de trial: Quan vaig acabar el Mundial 2019 tenia moltes lesions i problemes físics, així que vaig decidir parar i curar-me, perquè no podia continuar d’aquella manera. He estat tots aquests anys molt més dedicat a la rehabilitació que a l’entrenament en si i, òbviament, els resultats han baixat. He seguit competint i he anat fent, però no estava entrenant al 100% per estar al podi. Però aquest 2025 he començat una nova preparació, em noto molt millor i no noto dolors. Estic content perquè noto que el nivell va pujant. Així que, de moment, l’objectiu és estar a la final, on passen els sis primers.

Nil Benítez, pilot de trial: Passar de júnior a elit és una etapa difícil, perquè no hi ha un punt intermig i passes amb divuit anys a competir amb esportistes de més de vint que tenen molt de nivell i experiència. Aleshores et passes un parell d’anys en una mena de limbo on no enganxes res. I quan comences a veure la possibilitat d’una final o de començar a destacar està molt bé.
Esportistes i coordinador tenen clars els objectius de cara a les competicions.
Javi Alonso, coordinador nacional de trial: Revalidar les medalles, tant d’or, plata i bronze, que tenim a elit masculina 20 polsades, per exemple. En 26 se’ns resisteix una mica, però sempre som al podi. En categoria júnior estem arrasant, tant en nois com en noies, i en elit femenina també. La veritat és que no és fàcil perquè hi ha competència, però espero repetir els resultats de les edicions anteriors.
Una nova oportunitat -o dues- per demostrar per què són la primera potència mundial del trial.
