logo
profile

politica Mataró

L'ajuntament de Mataró vol crear una nova fira durant aquest mandat relacionada amb la història de la ciutat

Joan Sarrias (Promoció de Ciutat) diu a l'Entrevista que estan fent tres estudis: el de la fira, un altre per atraure grans marques i un tercer per repensar els mercats setmanals

per Pep Andreu| Compartir


Mataró vol tenir una fira amb relat històric que sigui referent a Catalunya. Un model similar al que tenen altres ciutats, que celebren fires modernistes i medievals. Ho ha explicat el regidor de Promoció de Ciutat, Joan Sarrias, a l'Entrevista de Mataró Ràdio. Sarrias ha dit que estan treballant amb un estudi de la Diputació de Barcelona que ha de determinar com ha de ser aquesta fira. La voluntat és posar-la en marxa durant l'actual mandat municipal. El regidor també s'ha referit a un altre estudi per tal d'atraure les grans marques del comerç al centre de la ciutat. Un altre tema motiu d'estudi són els 7 mercats setmanals que té Mataró. Les llicències de paradistes acaben l'any que ve, el 2025. L'estudi ha de servir per determinar com han de ser aquests mercats i què s'hi ha d'oferir.

 


JOAN SARRIAS, regidor Promoció de Ciutat Ajuntament Mataró

UNA NOVA FIRA
 

Penso que hi ha moltes ciutats que estan a la mapa per les seves fires. I potser aquí a Mataró ens faltaria aquesta fira, que tingués un relat, un relat de Mataró i la seva història. I amb això ja estem treballant. Hem demanat una estudi que ens facilita la Diputació per veure quina és la tendència de les fires actuals, quina fira hauria de tenir Mataró, com es podria fer, on s'hauria de fer. I jo estic convençut i espero que en aquesta legislatura puguem introduir una fira més i que tingui un relat mataroní.



ESTUDI PER ACONSEGUIR QUE LES GRANS MARQUES VINGUI A MATARÓ


Es va comentar en algun moment que a Mataró faltaven segons quins tipus d'operadors, segons quins tipus de marques. És una feina que hem de fer amb una sèrie de consultors, i l 'alcalde també s'hi vol implicar, així com l'Anna de Quirós, del NEM, que serà benvinguda. És a dir, quina és la tendència de les marques, quina és la seva estratègia i de quina manera Mataró, com a ciutat, com a ciutat comercial, com a capital de comarca ens podem alinear amb les grans marques perquè resultem atractius per a elles.



REPENSAR ELS MERCATS SETMANALS
 

Som una ciutat de marcats. I el 2025 s'acaben les llicències dels paradistes dels mercats setmanals. És el moment de renovar durant 15 anys més o és el moment de dir: anem a pensar i anem a veure què fem. Quin tipus de mercat volem. Per això hi ha un estudi que ja s'està fent. Ja tenim les primeres dades, que ens donen moltíssima informació.

 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.