logo
profile

politica Mataró

ERC tampoc veu clara la nova estació de tren de Mataró

La candidata mataronina Anna Salicrú admet que el tancament de l'Antic Hospital és fruit d'una "mala previsió" que ve de lluny

per Lluís Martínez| Compartir


La nova estació de tren que es projecta fer a Mataró, a escassos metres de l'actual, genera més dubtes que certeses a Esquerra Republicana. En ple procés per fer el traspàs integral de Rodalies a la Generalitat, la candidata maresmenca de la formació, Anna Salicrú, considera que més enllà de la renovació d'una instal·lació antiga i amb greus problemes d'accessibilitat, s'han de replantejar més factors.

 

A més, posa en qüestió si és coherent fer una inversió de 70 milions d'euros per a una estació, que s'ha de situar també a un front marítim amenaçat pels efectes del canvi climàtic.

 

Anna Salicrú, candidata d’ERC: Cal fer aquesta nova estació al final de la ronda Barceló soterrada i, per tant, per sota del nivell del mar? Quan es va projectar això no era tan evident la problemàtica del canvi climàtic i de la possible pujada del nivell del mar. Potser cal replantejar-ho perquè, a més, no quadra si també es replanteja la línia orbital. Els diners per fer-la ara provenien d’Adif. Si hi ha un traspàs, qui els gestionarà? Entenc que nosaltres.

 

Durant l'entrevista de tvmataro, Salicrú també ha admès que el tancament precipitat de l'Antic Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena és fruit d'una mala previsió, que ve de fa alguns anys i no només del govern de Pere Aragonès. Una de les principals propostes dels republicans té relació amb la llengua i la preocupació pel seu ús social. Una situació que Esquerra creu que és imprescindible revertir.

 

Anna Salicrú, candidata d’ERC: Tots els estudis que s’han fet diuen que el retrocés del català en l’ús social està clarament en retrocés, especialment en les franges d’adolescents, joves i infants. Això és el que més preocupa perquè el futur de la llengua pot quedar tocar.

 

Sobre la transformació de l'N-II al seu pas per la comarca que hauria de començar a prendre forma d'aquí a dos anys, Salicrú ho condiciona a l'arribada dels 384 milions d'euros que l'Estat espanyol té encara pendents d'abonar a la Generalitat. Una actuació que es farà en paral·lel amb la construcció dels nous accessos de l'autopista per evitar el col·lapse viari.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.