logo

societat El Masnou

Els usuaris de l’estació d’Ocata denuncien mancances en la nova infraestructura

Que els ascensors no funcionin, endarreriment en les obres o la instal·lació d’una marquesina molt petita són els principals problemes que detecten a la nova estació.

per Laia Sanmiquel| Compartir


2 anys més tard, les línies R1 i RG1 tornen a aturar-se a l’estació d’Ocata. La instal·lació s’ha renovat per fer-la més accessible i es va inaugurar dissabte. Aquest dilluns ha estat el primer dia laborable que ja ha funcionat a ple rendiment. O gairebé. I és que una de les novetats que presentava la nova estació era la construcció de dos ascensors. Dos ascensors però que no estan en funcionament encara i que, de fet, no es preveu que ho estiguin tampoc en les properes setmanes segons Renfe.

 

Els treballs s’han endarrerit un any respecte al termini que s’havia fixat inicialment. Mentre l’estació ha estat en reformes, els usuaris de la línia ferroviària han hagut d’agafar el tren a l’estació de Masnou, a la qual hi podien accedir o bé a peu o bé aprofitant en servei d’autobusos que havia habilitat Renfe. A banda, les obres també han afectat la circulació de l’N-II, carretera la qual ha vist reduir-se de dos a un els seus carrils en direcció Mataró.

 

Segons han explicat aquest dilluns al matí alguns usuaris a micròfons de tvmataró, les molèsties que els han generat les obres són notables. A l’endarreriment dels treballs, s’hi afegeix que detecten mancances a la nova instal·lació.

 

Martina Gallido, usuària de l’estació d’Ocata: Estem contents perquè nosaltres vivim a Ocata tocant amb Premià i anar a Masnou ens suposava més temps.

 

Martí Garcia, usuari de l’estació d’Ocata: La nova estació ha fet una millor comunicació amb Masnou i també s’han fet més accessibles els carrers.

 

Mònica Miravet, usuària de l’estació d’Ocata: És el primer dia que la faig servir. Han estat dos anys d’espera amb un autobús llançadora que ha funcionat molt malament. Ara ens trobem que, el primer dia, no funcionen els ascensors; hi ha molt poca marquesina; i hi ha molt pocs seients per esperar el tren. Ja posats a fer aquesta obra amb aquest cos, s’ho podrien haver pensat més de cara als usuaris.

 

Anna Gual, usuària de l’estació d’Ocata: Em costava més arribar a la universitat, arribava tard perquè l’altra estació em queda lluny de casa meva. Ara puc sortir una mica més tard de casa, no arribo tan tard i s’agraeix.

 

Clàudia Llevat, usuària de l’estació d’Ocata: Havíem d’aixecar-nos més aviat per anar a l’altra estació. És un alliberament després de dos anys.

 

Laura Vives, usuària de l’estació d’Ocata: Havies d’agafar l’autobús llançadora, això suposava un altre transport públic del qual depenies. Si no l’agafaves, havies de fer una caminada. Això treia molt de temps. Estem bastant contentes ara però ens sorprèn que no vagin els ascensors encara perquè se suposa que era perquè tothom pogués accedir. Era el principal i no funcionen.

 

La proximitat de l’estació d’Ocata amb el mar va ser la principal responsable del retard en les obres. De fet, durant la reforma es va trobar part de l’antiga escullera així com aigües freàtiques. Per tot plegat, la inversió prevista en un primer moment per aquesta infraestructura era de 3,7 milions d’euros i ha acabat sent de 5,6 milions d’euros.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.