logo
profile

societat Mataró

Els professionals de l’educació demanen estabilitat

Els resultats de l’informe PISA van fer saltar totes les alarmes, però des de la docència aposten per un model a llarg termini

per À. Andrés| Compartir


Els pitjors resultats de la història i una davallada equivalent a un curs sencer respecte l’última anàlisi. Aquestes són les principals conclusions que es poden treure dels resultats de Catalunya respecte al darrer informe PISA.

Així i tot, els professionals de l’educació no es mostren sorpresos. Durant la tertúlia de Mataró al Dia, atribuïen que les mesures que s’aproven no donen fruits a curt termini. A més, també confirmen que la Covid-19 ha afectat negativament en el resultat de l’alumnat.

 

Montserrat Domingo, directora de Serveis Territorials: totes les mesures que s'estan fent són molt lentes. Caure en una crisi econòmica és molt fàcil, recuperar la població que ho ha patit més, és més difícil. L'educació sempre acaba rebent tot això.

 

Per aquest motiu des del sector docent demanen estabilitat i paciència. Les crítiques van adreçades a les polítiques de retallades, però també al canvi constant de lleis en educació. I és que des del franquisme s’han aprovat 8 lleis educatives, 4 de les quals des del 2002.

 

Toni Aguilar, director de l’Escola Pia Santa Anna: els docents necessitem estabilitat. Qualsevol sistema educatiu necessita entre 10 i 20 anys per saber si les mesures que s'han pres funcionen. Porto 25 anys a l'educació, no són molts, però he viscut ja 5 o 6 lleis aplicades. Els companys parlem de l'enorme quantitat de burocràcia que ens toca fer.

 

Des de la docència reivindiquen posar en marxa un gran acord i també treuen conclusions optimistes. Així ho explicava a la tertúlia Ricard Aymerich, membre del Consell Educatiu de Catalunya.

 

Ricard Aymerich, membre del Consell Educatiu de Catalunya: jo crec que com a punt positiu és que se'n parla i ara toca posar en marxa un gran acord sobre què cal fer a curt i mig termini. Tot això amb el compromís d'intentar-ho des del punt de vista polític.

 

Els professionals de l’educació demanen un projecte a llarg termini i confiar en el sistema. Precisament l’informe PISA lloava Portugal, un país que tan sols ha aprovat una llei educativa en gairebé 40 anys i que pensa en resultats de cara al futur i no immediats.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.