logo
profile

salut Mataró

El servei d’urgències de l’Hospital de Mataró redueix el temps d’espera

Un nou sistema organitzatiu permet fer la primera atenció als malalts greus un 25% més ràpid que ara fa un any

per Clara Sánchez | Compartir


Una nova organització en el servei permet reduir en un 25 % el temps d'espera a urgències de l'Hospital de Mataró. Des de fa un any, s'ha reformulat el procés per atendre els pacients greus o potencialment greus oferint, just després del triatge, una assignació directa. El fet de garantir que sempre hi hagi un espai disponible per a una primera assistència ha possibilitat que en un any hagi disminuït significativament l'estona d'espera mitjana. Al conjunt de Catalunya el temps de mitjana atenció urgent és de 62 minuts i als grans hospitals aquesta espera creix notablement. A Mataró l'any 2023 era de 67 minuts llargs, un temps assimilable al de Can Ruti i inferior a l'espera de grans hospitals de Barcelona.

 

Pantalles a urgències que indiquen el temps d'espera per especialitat
Pantalles a urgències que indiquen el temps d'espera per especialitat / Clara Sánchez

 

A la pràctica, els professionals s'organitzen en equips de metge/infermera, cada un dels equips gestiona 4 boxs, un total de 8 pacients. La infermera de triatge assigna els pacients de nivell 2, els considerats greus, directament a un dels equips de metge/infermera i el pacient passa directament de la consulta de triatge a un box, se l'acomoda i entra l'acompanyant. Immediatament, rep la visita de l'equip mèdic, que realitza conjuntament la primera assistència. D'aquesta manera el pacient passa a una espera controlada, ja amb la pauta de medicació i amb la sol·licitud de les proves.

 

Tot i els canvis en l'organització, la pressió assistencial també influeix en el temps d'espera. Aquests resultats s'emmarquen en un projecte de transformació organitzativa a diferents àrees de l'Hospital de Mataró en la que hi col·laboren una quarantena de professionals. Les primeres passes han estat els projectes pilot en aquesta àrea d’urgències, però també a les unitats d'hospitalització mèdiques i el circuit de proves de diagnòstic per la imatge.

 

Precisament, el Catsalut ha reconegut l'Hospital de Mataró a principis d’aquest any per aquest projecte organitzatiu que pretén reduir les esperes evitables i la càrrega de treball dels professionals en el procés que va des que el pacient arriba al Servei d'Urgències passant, si cal, pel seu ingrés i fins a l'alta, sigui a domicili o a un altre centre.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.