logo
profile

economia Mataró

El NEM vol un gran operador que actuï de motor comercial

L’associació de comerciants reclama a l’Ajuntament que sigui proactiu i ofereixi bones condicions a les grans marques per fer atractiu el centre de Mataró

per Clara Sánchez | Compartir


L’associació de comerciants Negoci Empresa Mataró ha deixat aquests dies diversos titulars reclamant millores en el tracte que reben per part de l’Ajuntament. Una de les peticions que fan a Promoció Econòmica de l’Ajuntament és que s’arremangui per fer atractiva la instal·lació de marques potents als locals buits que hi ha al centre de Mataró. Segons l’associació comercial, aquesta va ser una de les primeres demandes que va fer la nova junta ara fa tres anys. Unes bones condicions, per exemple, com la condonació de l’IBI o de la taxa de la brossa, farien més atractiva la instal·lació de noms potents al centre de la ciutat.

 

Xavier Martín, president NEM: “En el moment que van marxar grans operadors perquè no heu anat a buscar un H&M, la versió de carrer d’Ikea, motors que cridin a venir a altres operadors. Ens van dir que ja ho havien provat. Però què els hi heu ofert? Vam perdre el Pryca, vam perdre el Corte Inglés...Alguna cosa hi deu tenir a veure l’Ajuntament.”

 

El NEM considera que al llarg dels darrers anys han anat marxant botigues “que feien goig”. En aquest context, sempre apareix la comparativa amb Granollers, que compta amb un comerç del centre de la ciutat potent.

 

Carles Reganya, tresorer NEM: “Teníem Desigual, Bimba y Lola, botigues que feien goig... L’evolució de Granollers també han tancat botigues d’Inditex per política d’empresa, però en tenen altres que porten molta gent. Promoció Econòmica ha d’intentar portar firmes que tenen aquell producte que porta molta gent.“

 

El carrer Barcelona, que concentra principalment locals comercial, és una mostra de l’evolució del comerç del centre de Mataró. D’una banda, botigues històriques com Pell Tolrà, que han hagut de deixar els seus locals. També el moviment constant de negocis que s’obren, es tanquen i se substitueixen en molt poc temps. I els locals tancats, un fenomen que va perjudicar aquest vial comercial de manera especialment agressiva durant la pandèmia. Una de les causes és, sens dubte, l’increment acusat dels preus del lloguer dels darrers anys. El bri d’esperança segueix sent aquells negocis que fa anys que hi sobreviuen, com l’Alemany, Can Boter o el 21 Buttons de Massana.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.