logo
profile

societat Mataró

El govern guarda al calaix l'ampliació dels carrils bici

El regidor de Mobilitat, Xesco Gomar, admet errors en la implantació de la xarxa i creu que abans de créixer, és imprescindible resoldre'n els defectes

per Lluís Martínez| Compartir


L'ampliació dels carrils bici a la zona nord de la ciutat haurà d'esperar. Tot i disposar d'un estudi elaborat per la Diputació de Barcelona que proposa fer arribar la xarxa als barris de Cerdanyola, La Llàntia, Cirera, Molins, Rocafonda o Vista Alegre, el govern municipal no té pressa i, de moment, no preveu habilitar cap via ciclista nova durant aquest mandat. La intenció, abans de créixer, és consolidar una infraestructura que no s'amaga que té defectes i integrar-la millor als carrers.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Parlar d’una ampliació amb els defectes que avui tenim al carril bici seria un creixement que segurament no tindria èxit. Primer hem de millorar el que tenim, fomentar que més gent faci servir la xarxa i solucionar els problemes detectats per tots els usuaris. Després de tot això, sí que podrem abordar el següent debat que serà sobre el creixement dels carrils bici.

 

A diferència del que va passar quan es va implantar l'anomenada anella ciclista i amb l'única condició de no perdre cap quilòmetre pedalable, l'Ajuntament ara sí que vol consensuar amb els agents més directament afectats i els grups municipals quins haurien de ser els canvis de la xarxa actual. Sobre la taula, el govern local té clar quins són els errors que s'han comès i per on hauria de començar aquest debat, que està previst obrir després de Setmana Santa.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Les rotondes són un punt conflictiu, igual que el carrer Miquel Biada, la instal·lació o no de pilones o com aconseguir fomentar que més gent en faci ús. També ho són els aparcaments per a bicicletes, i perquè sempre estan plenes de bicis abandonades. Crec que hi ha molta feina a fer al voltant de la trama actual.

 

Un altre dels elements que tornarà a entrar en joc és la possibilitat d'implantar un bicing a la ciutat, després de descartar-ho perquè econòmicament no sortia rendible. Un servei públic que obligatòriament hauria de fer ús de bicicletes elèctriques per cobrir tot el territori, inclosa la zona nord de la capital del Maresme, on els pendents són més pronunciats.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.