logo
profile

cultura|economia Canet de Mar

El Canet Rock, un festival d’impacte

La cita musical referent al Maresme fa treballar més que mai bars i restaurants i omple els allotjaments turístics de Canet del Mar i dels municipis més propers   
 

per Betty Doñate | Compartir


Si hi ha una cosa que tenen els festivals de música – tan de moda avui dia --   és que atrauen gent i que, per tant, van acompanyats d’un benefici econòmic. Cada festival té el seu públic, però, si ens centrem en el del Canet Rock, la cita musical més important del Maresme, veurem que està format sobretot per joves i famílies, dos perfils que deixen una bona empremta en l’economia local.

 

Gemma Moral, gerent Celler Moments: Es nota força perquè ve moltíssima gent de fora. No m’atreviria a dir que es duplica la quantitat de clients, però és molt bèstia aquell dia. 

 

L’impacte econòmic del Canet Rock comença abans del festival, amb l’arribada de visitants de forma massiva. Hi arriben hores abans, fins i tot dies, amb cotxe, amb tren....

Els bars i restaurants del centre i, sobretot, els més propers a l’esplanada del Pla d'en Sala, on hi ha el gran escenari del Canet Rock, no donen a l’abast. Hi ha establiments que aquell primer dissabte de juliol fan l’agost.

 

Gemma Moral, gerent Celler Moments: Es comença a treballar al matí, quan la gent ve de la platja i s’allarga durant el dia. L’endemà, molts comerços obren al matí.

 

Però l’impacte econòmic del Canet Rock va més enllà, perquè bona part del públic del festival – sobretot les famílies – dormen a Canet o hi allarguen l’estada uns dies, sobretot les famílies, que en molts casos decideixen tornar-hi.

 

Glòria Jiménez, regidora de Turisme de Canet de Mar: Normalment, aquest perfil més familiar aprofita i passa el matí a la població, coneix l’àmbit més cultural de Canet de Mar, fins i tot pernocten al municipi i coneixen una mica millor el nostre municipi.

 

A l’actualitat, a Canet només hi ha dos hotels i diversos càmpings. La majoria estan plens des de fa mesos i han tingut reserves des d’un any abans.  

 

Xavier Bonavia, propietari de l’hotel Rocatel: Vénen 25.000 persones, aquí encabim 80. Però es reservem d’un any per a l’altre. L’impacte és molt gran. Estic enviant la gent cap a Calella, on hi ha uns 50 hotels.

 

Meritxell Moreno, gerent del càmping Globo Rojo: És un cap de setmana enriquidor i de gent, que ens genera ingressos. Grups familiars, ADN de música catalana. Públic força tranquil amb el que estem molt contents.

 

El Canet Rock té un impacte econòmic però també logístic al municipi. El fet que 25.000 persones aterrin al municipi en un sol dia fa que l’Ajuntament de Canet de Mar hagi de destinar 40.000 euros per deixar la localitat a punt. 

 

Pere Xirau, alcalde de Canet de Mar: Ens suposa un esforç econòmic i de recursos humans a nivell de brigada, obres i serveis, manteniment, jardineria i de policia local. Ens ve a costar uns 40.000 euros per edició, que no és poc, però ho fem encantats, perquè entenem que el retorn que tenim de publicitat ha de tenir un cost. Situa Canet al mapa a nivell cultural de manera puntera. I deixa aquesta estela que fa que molta gent es plantegi venir a Canet, perquè és el primer cap de setmana de juliol.

 

L’Ajuntament de Canet va fer un estudi de l’impacte econòmic el 2014, quan va engegar la nova etapa del Canet Rock. Aleshores va calcular que deixava 600.000 euros al municipi. Deu anys després, es proposa revisar les xifres.

 

Informen: B. Doñate i J.Dormuà 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.