logo

politica Mataró

El Camí Ral, de cap per avall dos anys després de la remodelació

El tram de la Mercè es torna a aixecar dues setmanes per reparar el paviment malmès en una actuació que costarà 22.000 euros i es traduirà en talls al trànsit

per Laura Cera| Compartir


Han passat només dos anys des que es va inaugurar la nova imatge del Camí Ral de la Mercè, però el carrer torna a estar de cap per avall. La via s’ha tornat a aixecar aquest dilluns per iniciar les obres que han de servir per reparar els desperfectes del paviment, que han provocat malestar i indignació entre vianants i vehicles.

 

 

 

Montserrat, veïna: Molt malament, aquest carrer és molt bonic però no hi ha ni una llosa ben col·locada. Tot són forats, hi ha poc ciment, els bancs estan fets pols, els gossos es pixen a les jardineres i el carrer està ple de cigarretes.

Dolors, veïna: És un carrer pel qual es podria passejar tranquil·lament, però en canvi has d’anar amb compte de no entrebancar-te, de no trepitjar excrements de gossos, de no tocar les jardineres perquè fan pudor de pixum de gos...

Míriam, veïna: El carrer està fet un desastre, és una via molt transitada... No està ben fet. No és normal que en dos anys s’hagi de tornar a aixecar el carrer. Si les coses es fessin bé, entenc que no haurien de funcionar així. Un noi del carrer que és arquitecte ha mirat l’obra i ha vist que el projecte no està ben fet. Que facin bé les coses i que els diners que destinen a reparar allò es tornarà a trencar, si ho fan de la mateixa manera, el destinin a posar mesures de seguretat al carrer i a netejar-lo.

Francisca, veïna: Això no està ben fet. Hi ha molta gent que ha caigut.

Mercedes, veïna: No entenc què passa, però les obres que fan no duren res. Això està fatal.

WhatsApp Image 2024-06-04 at 18.52.11
Imatge actual del tram en obres del Camí Ral

 

Van ser vuit mesos d’obres, entre el juliol del 2021 i el març del 2022, per ampliar voreres, eliminar barreres arquitectòniques i col·locar-hi arbrat, jardineres, nou enllumenat i un paviment especial. Aquella intervenció, una de les primeres del Pla d’Impuls del Centre, va tenir un cost aproximat d’un milió d’euros. Ara l’Ajuntament n’inverteix 22.000 més per reasfaltar la zona i reposar els panots malmesos. Les obres han començat aquest dilluns i es duran a terme en dues fases que comporten afectacions al trànsit. Tot i que el cap de setmana s’obrirà el pas als vehicles, de dilluns a divendres hi haurà talls en funció de l’etapa dels treballs.

  • Fase 1: Fins al divendres 7 de juny queda tallat al trànsit el tram del Camí Ral entre els carrers de Cuba i de Montserrat, on s’han de reajuntar algunes peces de les llambordes prefabricades que s’han desplaçat.
  • Fase 2: Entre el 10 i el 14 de juny el tall es desplaça a la cruïlla entre el Camí Ral i els carrers de Cuba i Churruca, on l’elevat trànsit de vehicles ha provocat el trencament de les peces de la llosa prefabricada de formigó a les voreres. En aquest punt el material es substituirà per l’existent als carrers que travessen l’encreuament, que no dona problemes de manteniment. Es tracta d’una base de formigó i una capa de rodadura de mescla bituminosa en calent.

 

El regidor de Mobilitat, Xesco Gomar, atribueix aquests desperfectes a una mala planificació de l’obra. Exposa que la urbanització de la via ha quedat malmesa en poc temps perquè no es va pensar bé en quin ús tindria un cop feta la remodelació. Afegeix que el tram es va urbanitzar pensant en una freqüència de pas de vehicles menor a la real i que, si s’hagués tingut en compte la gran quantitat de cotxes i camions que hi circulen diàriament s’hauria pogut asfaltar el tram i deixar la rajola ornamental als marges.

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Crec que és un error pensar en la urbanització d’un carrer sense parlar, discutir, consensuar i decidir els usos que tindrà. És fonamental, perquè la quantitat de vehicles que passen per un carrer condiciona molt la seva urbanització. D’altra banda, segons ens han comentat els tècnics, la neteja que es va fer al Camí Ral un cop acabada l’obra, va perjudicar l’estabilització de les noves lloses. Ara es reforcen aquestes lloses que es mouen.

Gomar posa d’exemple que quan va arribar a la regidoria que encapçala va topar amb un cas similar, el de la urbanització del carrer d’Argentona, on el disseny de la via no contemplava si seria per a vianants o acolliria un alt flux de trànsit rodat.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.