logo
profile

politica Mataró

Desacord per descongestionar d’autobusos interurbans la Plaça de les Tereses

Territori refusa tres de les quatre propostes de l'Ajuntament de Mataró per reduir el nombre d’autobusos interurbans que circulen per la Plaça de les Tereses.

per Laia Sanmiquel| Compartir


La mobilitat a la Plaça de les Tereses és un repte de ciutat pendent. Especialment, per la quantitat d’autobusos que passen cada dia per aquesta zona de Mataró. 300 segons els veïns d’aquesta àrea. Per això, fa unes setmanes es va produir una nova trobada entre representants del Departament de Territori de la Generalitat i la regidoria de Mobilitat de Mataró. Una reunió que va servir per valorar les propostes llançades des del consistori per descongestionar un punt de la ciutat que, a la pràctica, exerceix el rol d’estació central d’autobusos. Les quatre propostes són:

  • Impuls d’un nou desdoblament de la línia e11 (la que seria l’e11.3) per connectar de manera directa barris com Vista Alegre, l’Havana, el Palau i Rocafonda amb Barcelona. Això permetria, segons el regidor de Moblitat Xesco Gomar, reduir les freqüències de les altres dues línies existents.
  • Alliberar la Plaça de les Tereses eliminant-la de l’itinerari del Bus Nit, els autobusos comarcals o l’universitari (el que arriba a la Universitat Autònoma de Barcelona). En el seu lloc, es buscarien altres ubicacions on fer-los parar per recollir passatgers.

Unes propostes però, que no han rebut la resposta desitjada des del punt de vista municipal.

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Segons Territori, el Bus Nit ha de parar a la Plaça de les Tereses per un tema de seguretat. No sé en què es basen. El segon és que, segons ells, les persones que utilitzen aquest bus interurbà diuen que és imprescindible que surti des d’aquest punt. Quan nosaltres tenim constància que hi ha molta gent que ve a la parada de les Tereses per tenir lloc per seure. I, se’ns posa damunt la taula, la possibilitat de traslladar el bus universitari.

 

Els autobusos interurbans, gestionats per l’empresa Moventis, no són els únics que circulen per la Plaça de les Tereses. També ho fa el Mataró Bus. Una concessió la qual properament es licitarà. Tot i no especificar detalls, el que sí que s’ha revelat és que el nou contracte serà de curta durada. La idea és que finalitzi el 2028, any que també acabava la concessió dels autobusos interurbans.

 

Xesco Gomar, regidor de Mobilitat: Estem a punt de licitar el nou contracte del Mataró Bus. Un contracte que serà curt en el temps per, al 2028, encetar una nova licitació i anar a la par entre bus interurbà i bus urbà. Haurem de coordinar millor els dos serveis. Si volem canviar les parades o crear una estació d’autobusos, això suposaria una alteració important a la línia del Mataró Bus.

 

L'Ajuntament de Mataró licitarà aviat el nou contracte del Mataró Bus
L'Ajuntament de Mataró licitarà aviat el nou contracte del Mataró Bus / tvmataró

 

La licitació del Mataró Bus només serà una de les peces que s’haurà d’encaixar en el nou pla de mobilitat que s’ha d’impulsar des de l’Ajuntament. Un pla que tindrà com a punt calent la Plaça de les Tereses. Gomar detalla que es començarà a abordar el curs vinent i que ha de permetre definir com s’articula la convivència entre els autobusos, cotxes privats, serveis i persones que diàriament transiten aquesta zona.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d’acord amb la nostra Política de Cookies.