Si hi ha usuaris de Rodalies que aquest matí han optat per matinar i agafar abans de l'habitual el tren, n'hi ha d'altres que han preferit desplaçar-se amb un transport alternatiu com ara l’autobús interurbà. És per aquest motiu que La Plaça de les Tereses ha notat una major afluència de mataronins i mataronines que volien agafar la línia Express 11.1 aquest dilluns.
Marcel, usuari de la línia R1: Com cada dia miro com està la Renfe, en funció de com funciona, no me’n fio mai. Sabent el que va passar ahir, avui he decidit agafar l’opció del bus.
![Han estat molts els usuaris de les línies R1 i RG1 que han optat per anar a Barcelona avui en autobús](https://d2wdgodjgr1nuq.cloudfront.net/pre-mataro/images/e3b350f8-cbdc-4806-998b-3ec6c8433b63/9e28908d-6691-4498-bd70-1780a7bf03b9_medium.jpeg)
Les incidències a les línies R1 i RG1 han provocat que veïns dels municipis propers a Mataró, localitats sense alternativa a la xarxa ferroviària, hagin optat per desplaçar-se fins a la capital del Maresme per agafar un dels autobusos interurbans i així arribar a Barcelona amb garanties.
Jan, usuari de la línia R1: Jo soc de Llavaneres i a l’anar a l’estació he vist que els trens eren només fins a Badalona. Llavors, he vist que no podia arribar de cap forma a no ser que agafés el metro que em feia tardar molt més. M’ha tocat buscar una alternativa i ha estat el bus, transport amb el que sí que arribava.
Inés, usuària de la línia R1: Jo visc a Tiana. Des de Tiana per anar a Badalona és un pollo. Per això he dormit a casa d’un amic d’aquí Mataró per poder agafar un autobús que em porti a Barcelona. Nosaltres només podem accedir a Montgat per agafar el tren fins a Badalona. Després, a Badalona, agafar un metro que anirà petadíssim... l’autobús és la millor opció.
Per fer front a l'augment de la demanda dels busos interurbans que connecten Mataró i Barcelona, aquest dilluns l'empresa Moventis ha reforçat les primeres expedicions del dia de les línies Express. A banda, a través de les xarxes socials, la companyia s’ha adreçat als usuaris per demanar-los disculpes per les possibles alteracions que hagin patit a causa del major nombre de viatgers que s’ha registrat al llarg del dia.