
El termòmetre arriba als 34° a Mataró amb l’inici de l’estiu
El termòmetre arriba als 34° a Mataró amb l’inici de l’estiu
Les temperatures baixaran lleugerament dilluns i dimarts, però tornaran a remuntar per Sant Joan
Les temperatures baixaran lleugerament dilluns i dimarts, però tornaran a remuntar per Sant Joan
Temperatures de 34 graus. Aquestes han estat les màximes aquest cap de setmana a Mataró. Protecció Civil de la Generalitat ha activat durant tot aquest cap de setmana l’alerta del Pla PROCICAT per calor intensa davant la primera onada de calor de l'estiu. Dissabte es va arribar a una temperatura máxima de 32’9 graus i diumenge els termòmetres encara es van enfilar més i van arribar a màximes de 34’6 graus i una temperatura mitjana de 34’6 graus.
Quim Serra, meteoròleg del Consell Comarcal del Maresme: La situació meteorològica de les últimes hores ha estat marcada per les altes temperatures, amb uns valors que ahir diumenge, coincidint amb l'arribada oficial de l'estiu, s'enfilaven fins als 34 graus en alguns punts de la mateixa franja costanera, com és el cas de la ciutat de Mataró. Tindrem unes màximes que avui, dilluns, i demà, dimarts, probablement baixaran una mica en relació amb la jornada d'ahir. El dia de Sant Joan, dimecres, tot continuarà més o menys igual, amb temperatures que podrien augmentar una mica, però sense arribar, en principi, als valors d'aquest diumenge.
Tot i que avui i demà les temperatures baixaran lleugerament gràcies a la humitat, per Sant Joan tornaran a remuntar, tot i que s’espera que les temperatures més elevades són les que ja s’ahn assolit aquest cap de setmana. Les nits serán especialment complicades perquè les temperatures no baixaran dels 25 graus.
Home, doncs com es pot. És a dir, ho porto bastant malament. Tenim una gosseta a casa i l’aire condicionat està posat tot el dia, o sigui que sí que ho noto, i a final de mes també ho notaré.
El tema dels gossos fa que els hàgim de passejar més d’hora o fins i tot més tard, quan ja no toca el sol. Sí, sí. En canvi, els dinars i els àpats tampoc no són tan carregats. Però, bé, això també és típic de l’estiu; no és només per l’onada de calor, tot i que ara encara hi ha més motius.
Penso que cada vegada és pitjor. Cada any passa el mateix, però aquest any s’està passant de la ratlla. Surts al carrer i tens set tota l’estona; és fàcil marejar-se. És el que toca.
Fa calor. A mi m’agrada la calor, però ens haurem d’aguantar fins al setembre o l’octubre. En comparació amb altres anys, potser ens hauríem de preocupar més, perquè cada vegada va pitjor. Fatal.
A sobre, a la feina no tinc ni aire condicionat ni res. O sigui que fatal, fatal. Molt malament, la veritat. Això és insuportable.
Sobretot em noto més cansat. Em llevo i ja estic cansat; surto al carrer i és insuportable. O vaig a la platja, o a la piscina, o em dutxo.
Com tothom, faig el que puc: aguantar, anar una mica a la platja i estar a la fresca. Poca cosa més, què hi farem? És estiu.
Protecció Civil demana extremar les precaucions i hidratar-se, menjar lleugers, i tenir especial cura dels infants, gent gran o amb malalties cròniques. A l’hora de sortir al carrer cal evitar l’exposició directa al sol en excés i les hores més caloroses.
Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró
- Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
- Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions




