logo
<p>L’Ajuntament restringeix l’ús del Saló de Sessions i obre la primera crisi institucional</p>
SocietatMataró

L’Ajuntament restringeix l’ús del Saló de Sessions i obre la primera crisi institucional

Mataró LGTBIQA+ anuncia la seva plantada als actes oficials i denuncia que la mesura suposa una pèrdua de visibilitat per a les seves reivindicacions

per Lluís Martínez| Compartir

La decisió de l’Ajuntament de limitar l’ús del Saló de Sessions ha obert la primera crisi institucional. L’entitat Mataró LGTBIQA+ ha anunciat que no participarà en els actes oficials del Dia Internacional de l’Orgull perquè considera que deixar de fer la xerrada inaugural a la sala noble del consistori suposa una “pèrdua evident de visibilitat” per a les seves reivindicacions.

 

La nova política de restriccions, aprovada per tots els grups municipals, pretén reduir l’activitat en un dels espais més emblemàtics de l’edifici consistorial per motius econòmics. A partir d’ara, l’accés a aquesta sala quedarà reservat per a ocasions especials. Les úniques celebracions que s’hi continuaran fent són les de la Diada de l’Onze de Setembre i la de Sant Jordi. Les entitats i els moviments veïnals, en canvi, només podran fer-ne ús un cop cada cinc anys.

 

Tot i que el consistori ha garantit que tots els actes es mantindran en altres equipaments municipals, la mesura ha estat rebutjada per Mataró LGTBIQA+, que s’ha trobat que la conferència institucional d’aquest dijous s’ha programat a Can Palauet.

 

noya.jpg
Xavier Noya, president de Mataró LGTBIQA+

 

“No volem tornar als marges”

 

Xavier Noya, president de Mataró LGTBIQA+: Que la xerrada institucional de l'Orgull del 28 de juny, amb tota la càrrega simbòlica i política de lluita per arribar on hem arribat com a col·lectiu no es faci al Saló de Plens, i es faci un altre local, vol dir que perd visibilitat perd potència, perd intensitat i queda relegat en un segon terme. I nosaltres no volem quedar relegats i tornar als marges, volem ocupar un dia a l'any el Saló de Plens i que se'ns escolti i que les veus diverses puguin ser presents davant de tothom.

 

WhatsApp Image 2026-06-23 at 11.29.05.jpeg
La façana de l'Ajuntament de Mataró.

 

A banda de la indignació, l’entitat defensa que el Saló de Sessions no és un espai qualsevol, sinó un lloc que atorga dignitat i compromís institucional. Per aquest motiu, no amaguen la seva decepció amb els diferents grups polítics que han tirat endavant la proposta i que diuen defensar el feminisme i els drets del col·lectiu.

 

Plantada de l’entitat

 

Xavier Noya, president de Mataró LGTBIQA+: Com a entitat creiem que la decisió és errònia i hem decidit que no participarem en els actes institucionals. El nostre manifest, que era el que es llegia en aquest acte, no es llegirà, se'n llegirà un de més estàndard, suposo que de la Generalitat, però el nostre que unia Mataró i el col·lectiu no es llegirà allà i, per tant, nosaltres no serem presents en aquest acte.

 

L’associació ha emplaçat el govern municipal i la resta grups de l’oposició  a reconsiderar la mesura. Fins que això no passi, mantindran el seu boicot als actes afectats per aquest canvi que resta “simbolisme i reconeixement”.

| Compartir