logo
<p class="MsoNormal" style="line-height:150%;">La selectiva creix fins al 60% amb la instal·lació de contenidors tancats de l’Avinguda Maresme<span style="font-family:Satoshi;"><span style="mso-ansi-language:CA;" lang="CA"><strong><o:p></o:p></strong></span></span></p>
PolíticaMataró

La selectiva creix fins al 60% amb la instal·lació de contenidors tancats de l’Avinguda Maresme

En aquesta zona s’han combinat amb un vehicle d’aproximació i el porta a porta comercial

per Clara Sánchez | Compartir

Fa gairebé sis mesos que els veïns de l’Avinguda Maresme i entorns llencen la brossa amb un clauer pels contenidors tancats. El govern municipal fa un balanç més que positiu del funcionament i assegura que les dades avalen aquesta valoració: la recollida selectiva ha passat del 28 per cent al 60 per cent a la zona entre el Camí Ral i l’Avinguda Maresme i els carrers Sant Pere i de Sant Agustí, on hi ha sis àrees de contenidors tancats. També destaca la qualitat dels residus recollits: només s’ha detectat un 15 % d’impropis, és a dir, residus dipositats en el contenidor erroni, en la fracció envasos, i menys d’un 1% d’errors en orgànica.

 

 

Xesco Gomar, regidor de Transició energètica, Sostenibilitat, Espai públic i Serveis de ciutat de l'Ajuntament de Mataró: En aquesta zona hem passat d'un 28% de recollida selectiva a gairebé un 60% en només 5 mesos, amb la qual cosa el creixement exponencial de la recollida selectiva és molt gran. Però no només això, sobretot el que preocupa als veïns és la imatge que tenim al nostre entorn. Aquí, amb prerrecollides de matí, tarda i nit, que és una situació molt important, la percepció i la realitat de l'entorn dels contenidors ha millorat d'una manera molt important. En aquesta zona estaríem assolint els objectius perquè estaríem vora el 70% de recollida selectiva.

 

 

Els contenidors tancats funcionen amb uns dispositius d’identificació de l’usuari. En aquests sis mesos, un 90% dels veïns han recollit els clauers per obrir els contenidors. En el cas d’aquesta zona es combina els contenidors tancat, el vehicle d’aproximació i el porta a porta comercial. 

 

 

camionet.jpg
Vehicle d'aproximació

 

 

Tal com ha avançat el regidor, l’objectiu ha de ser estendre la combinació de serveis al conjunt de la ciutat.  

 

 

Xesco Gomar, regidor de Transició energètica, Sostenibilitat, Espai públic i Serveis de ciutat de l'Ajuntament de Mataró: Aquest model és el que s'ha de replicar en altres zones de Mataró, però sobretot el que s'ha de replicar és el model que tenim a l'entorn, que és que no hi ha un únic sistema per a la recollida. Per a nosaltres, això és molt rellevant. Creiem que aquest és el full de ruta que ha de seguir la nostra ciutat. I, sobretot, no es tracta de contenidor tancat o no contenidor tancat; sobretot, del que es tracta és d'una combinació de serveis que fan més fàcil la selecció de residus per part dels ciutadans i les ciutadanes de Mataró. Jo crec que el gran repte el tenim a les zones més denses de la nostra ciutat. Jo sempre poso dos exemples de zones de Mataró que, en definitiva, són dos exemples perquè són les més denses: l'Eixample i Cerdanyola. L'estratègia és la mateixa: la primera, combinació de sistemes; i la segona, una implementació allargada en el temps.

 

Unes dades que arriben amb la perspectiva del nou contracte de neteja i recollida de residus, que preveu una inversió històrica de 160 milions en 8 anys. A més, des d’Europa es marquen uns objectius de reciclatge del 60 % al 2030 i del 65 % al 2035.

 

Sigues el primer a assabentar-te d’allò que passa a Mataró

 

  • Rep les notícies destacades al teu mòbil pitjant aquest enllaç
  • Fes clic a seguir i activa la campaneta per rebre les notificacions
| Compartir