
En Comú Podem pressiona per penjar la bandera de Palestina a l’Ajuntament
En Comú Podem pressiona per penjar la bandera de Palestina a l’Ajuntament
L’alcalde, David Bote, defensa que la decisió final se sotmetrà a votació en una Junta de Portaveus amb tots els grups municipals
L’alcalde, David Bote, defensa que la decisió final se sotmetrà a votació en una Junta de Portaveus amb tots els grups municipals
La presència de la bandera de Palestina a l’Ajuntament ha generat fricció entre el govern bipartit de Mataró. En Comú Podem, el soci minoritari, vol que es pengi al balcó com a gest simbòlic de denuncia davant “el genocidi a Gaza” i en defensa “dels drets del poble palestí”. Una petició que el portaveu de la formació, Sergi Morales, afirma que ha fet directament a l’alcalde, David Bote, i que arriba després de l’aprovació d’una declaració institucional que condemna l’ofensiva militar de l’Estat d’Israel.
Sergi Morales, portaveu d’En Comú Podem: És imprescindible que la nostra ciutat llueixi la bandera de Palestina al balcó de l’Ajuntament i és imprescindible que ho fem ara mateix perquè crec que és un símbol que serveix per denunciar el genocidi que pateix el poble de Palestina i reforça el compromís de la majoria de ciutadans de Mataró en la defensa dels drets humans.
L’alcalde, per la seva banda, ha explicat que traslladarà la proposta a la Junta de Portaveus per sotmetre-la a votació. Ha recordat que la façana del consistori “és de tots” i que en cas de rebre un suport “majoritari” per part dels grups municipals, es compromet a estudiar la manera de col·locar la bandera en un espai a prop de l’Ajuntament, però en cap cas al balcó.
La CUP també s’ha posicionat en defensa d’aquesta acció simbòlica. De fet, van ser els primers a demanar-ho en el ple, però la seva demanda va més enllà. Exigeixen que, a més de la condemna formal, es duguin a terme mesures concretes com ara fer una aportació econòmica extraordinària per ajudar el poble palestí i contribuir a la reconstrucció del territori.
Carlos García, portaveu de la CUP: Afegir-nos a aquesta pressió internacional a través d’un gest com és penjar la bandera de Palestina al balcó de l’Ajuntament per sumar-se de forma efectiva a aquest bloqueig contra l’estat terrorista d’Israel, donar suport a la Global Sumud Flotilla i a tot el poble palestí.
A Mataró no hi ha tradició de penjar-ne a l’edifici i les úniques que hi onegen són les 4 banderes oficials que marca la llei. De forma excepcional i coincidint amb dates assenyalades com la Diada Nacional de Catalunya o Sant Jordi, a la façana llueix la senyera i a l’entorn del 28 de juny, dia internacional pels Drets del Col·lectiu LGTBI, es col·loca la de l’arc de Sant Martí.
Contingut relacionat

Alberto Bondesio visita Mataró per analitzar la situació de Palestina
El diputat del PSC denuncia el “doble raser” europeu i defensa la mobilització ciutadana per avançar cap a una pau justa
Centenars de persones clamen per la llibertat de PalestinaMataró s’ha afegit a la jornada global de mobilitzacions per denunciar el genocidi a Gaza amb una performance i una concentració
Neix 'Mataró amb Palestina' davant la necessitat d'aturar el genocidiAquest dissabte faran una lectura dels noms dels infants assassinats al conflicte i setmanalment es trobaran a la porta de l'ajuntament per actualitzar-ne les darreres informacions




