logo
<p>Usuaris de Rodalies tallen l'N-II en una protesta espontània</p>
SocietatMataró

Usuaris de Rodalies tallen l'N-II en una protesta espontània

Una cinquantena de persones es planten davant l'Estació de Mataró per denunciar l'absència de trens en direcció Blanes

per Gemma Ponce i Laura Cera

| Compartir


Protesta espontània d'un grup d'usuaris de Rodalies a l'Estació de Mataró aquest dimarts al vespre. Pels volts de les nou, una cinquantena de persones han tallat el trànsit de l'N-II davant l'absència de trens en direcció Blanes. Els manifestants argumentaven que feia més de dues hores que no circulava cap comboi en sentit nord i que molts d'ells s'havien quedat penjats a Mataró, sense cap alternativa de transport per tornar cap a casa i sense cap mena d'informació, ja que la taquilla estava tancada i el personal de seguretat no els ha sabut respondre els dubtes. Indignats i cansats de l'acumulació d'afectacions a la xarxa ferroviària, han decidit manifestar-se plantant-se al pas de vianants de davant de l'estació i aturant la circulació. Mentrestant, l'andana era plena a vessar de viatgers que esperaven des de feia hores. 

 

Usuària de l'R1 de Rodalies: El tren on anava en teoria havia d'arribar fins a Calella, però ens ha deixat aquí a Mataró. Estem sense trens, quan hem baixat no hi havia ningú a la taquilla i ningún ens dona explicacions. I com que estem cansats, hem decidit parar la carretera i que algú ens porti a casa. Són anys d’afectacions, però ara s’ha agreujat.

 

De seguida han arribat agents tant de la Policia Local com dels Mossos d'Esquadra per controlar el trànsit a la via i indicar als vehicles i autobusos que havien de girar cua. Després de confirmar-ho amb el personal de l'estació, l'inspector de la Policia Local ha anunciat als manifestants que cap a dos quarts de deu estava previst que arribés un tren procedent de Badalona que recorreria el tram nord de la línia. Els usuaris, però, no les tenien totes i deien que no s'ho creurien fins que veiessin el comboi. Finalment, el tall a la carretera s'ha dissolt quan faltaven vint minuts per a les deu de la nit, amb l'arribada del tren anunciat. Hi ha hagut corredisses per accedir a l'andana i no perdre'l. 

 

 

En paral·lel, aquest dimarts al vespre Rodalies ha informat de retards d'entre trenta i quaranta-cinc minuts de mitjana a la línia R1. 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.