logo
<p class="MsoNormal" style="tab-stops:326.4pt;">Santa Susanna repeteix com a punt de trobada nazi a Europa<o:p></o:p></p>
SocietatMataró

Santa Susanna repeteix com a punt de trobada nazi a Europa

La 4a edició del festival Chaos in the Sun de grups d'ideologia nazi es fa el 29 i 30 de maig. L’Ajuntament recorda que és un acte privat, però, assegura que treballarà “per a trobar una solució definitiva.”

per Oriol Debat

| Compartir


Torna la trobada europea neonazi a Santa Susanna. Serà el quart any consecutiu que es fa el festival Chaos in the Sun amb participació de grups neonazis al municipi de l’Alt Maresme.

 

El cartell reuneix conjunts coneguts per la seva trajectòria musical racista i vinculada a l’extrema dreta europea i amb uns 150 assistents. S’hi toca música RAC, (Rock Against Communism), que vol dir rock anticomunista i, també del gènere oi, música vinculada en part al moviment skin. Per exemple, hi participarà els canadencs Légitime Violence (Legítima violència) o Les Vilains de Bèlgica. Es farà en una masia privada situada a les afores de la població. 

 

L’alcalde del municipi, Joan Campolier insisteix que tenen les mans lligades i que no poden prohibir-lo. En un comunicat remarca que no tenen cap eina legal per impedir que algú faci una festa a casa seva. L’alcalde de Santa Susanna diu que no hi ha hagut mai cap incident al municipi però, la realitat és que la majoria dels assistents dormen en municipis veïns de Calella i Pineda. Amb tot, assegura que treballa amb altres administracions per trobar una solució definitiva. 

 

Joan Campolier, alcalde de Santa Susanna: “L’Ajuntament no disposa de cap eina legal per impedir que uns privats, a casa seva. Semblava que d'aquests 3 anys no hi hagués tanta importància com ara i això valorarem l'Ajuntament que en el futur trobem una solució perquè Santa Susanna és un municipi que ha apostat pel turisme familiar, que ha apostat pel turisme esportiu i evidentment aquí surten moltes coses i això dona motiu a fer una reflexió.

 

 

Per altra banda, la Plataforma Antifeixista de l’Alt Maresme es va manifestar a les portes de l’Ajuntament per mostrar el seu rebuig frontal al festival i, reclamant al consistori que l’impedeixi. La normativa insta als ajuntaments que no autoritzin la cessió d’ús d’espais o equipaments públics a col·lectius o partits que incitin a la discriminació tal com assegura un membre anònim de la Plataforma.

 

 

Enric, membre anònim Plataforma Antifeixista alt Maresme: Es pot justificar aquest esdeveniment dient que és un acte privat, però la realitat és que es venen entrades i, per tant, parlem d'un acte públic que requereix permisos i responsabilitats per part de les administracions. Fem una crida clara a l'Ajuntament de Santa Susana i a la Generalitat perquè actuïn i no permetin l'acceleració d'aquest festival que, com diem, és públic. I aquesta situació no és abstracta ni simbòlica. En edicions anteriors hi ha hagut agressions a veïns i veïnes dels pobles al voltant.

 

 

mani_arran_stasusanna_2.jpg
El moviment Alt Maresme Antifeixista s'ha manifestat contra la celebració del festival | Foto: RCTV

 

Acord al Consell Comarcal en paper mullat

 

Tot i que el Consell Comarcal del Maresme va aprovar l’any passat una moció contra el feixisme i els actes que promoguin l’odi, l’esdeveniment continua celebrant-se, una condemna institucional que queda en paper mullat.

 

| Compartir

Contingut relacionat
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.