logo
Esports Mataró

Roma encén motors per al Dakar 2026 des de Santa Susanna amb ambició i un projecte reforçat

El pilot osonenc presenta al municipi maresmenc un equipament millorat i reivindica la força del tàndem amb l’Àlex Haro en una edició marcada per l’alt nivell de competència

per Malena Bertran| Compartir


Nani Roma ja té la mirada posada en el Dakar 2026, una edició que afronta amb energia renovada i amb la seguretat que li dona l’experiència acumulada. A Santa Susanna, escenari aquest dijous de la presentació del seu projecte esportiu, el pilot de Folgueroles ha revelat les claus del seu retorn al desert saudita, on competirà per 29a vegada, i la 20a vegada en cotxes, al costat del seu copilot habitual, Àlex Haro, i l’equip Ford M-Sport.

 

Roma ha destacat l’estabilitat i la continuïtat com a pilars d’aquest nou any esportiu. L’abandonament de l’edició anterior ha quedat enrere, i les bones sensacions en proves prèvies com les curses de Sud-àfrica, la Baja Aragón o el Ral·li del Marroc han reforçat la moral del tàndem català.

 

El Ford Raptor T1+, que ja van estrenar la temporada passada, arriba amb ajustos pensats per millorar el comportament del vehicle en situacions crítiques. Redistribució de pesos, canvis en les portes i una visibilitat ampliada gràcies a nous vidres se sumen a una suspensió polida per maximitzar el rendiment.

 

Nani Roma, Pilot del Dakar 2026: Sí, és un dels moments a la vida de la història del Dakar on hi ha més bons pilots i bons cotxes. Hi ha quatre fords oficials, quatre d'Acies oficials, hi ha sis o set Toyota oficials i tots amb molt bons pilots. Per tant, això fa que sigui molt més complex, però també això fa que sigui molt més motivant, el repte. Per tant, és difícil. Vull dir que és un repte difícil lluitar per guanyar cada cop més, però és molt emocionant i tenim les eines per poder-ho fer i per poder competir bé. La gent ha de saber que l'important és cada persona de l'equip. Cada persona té un nivell d'importància gairebé com nosaltres, perquè el que condueix el camió, el mecànic, l'enginyer, tots tenen molta importància en una cursa com el Dakar perquè si un camioner té un fall o no t'arriba a final d'etapa, jo no tinc peces per canviar el cotxe. Per tant, és molt important. Construir tot això al voltant també és una feina no gens fàcil i fa que al final tot això, nosaltres sortim sempre als mitjans, tant jo com l'Àlex, però sense tota aquesta gent que veieu per aquí faria molt poca cosa.

 

Aquest any, els 8.000 quilòmetres previstos presenten un recorregut exigent, amb dunes, llargues especials i dues etapes de marató sense assistència mecànica.

 

Tot i que el seu nom sona entre els favorits, Roma prefereix fugir de les etiquetes i centrar-se en la regularitat. Amb dues victòries absolutes al palmarès, sap que el nivell competitiu actual és extraordinari. Aquest escenari només fa que el repte sigui encara més apassionant.

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.