![<p data-pm-slice="1 1 []">Mataró treballa en un pla per millorar l’equitat a l’escola</p>](https://d2wdgodjgr1nuq.cloudfront.net/pre-mataro/proxy/7bb9977c-175b-46c0-8ab8-d4dc6d6c7ffe_VP_whatsapp_image_2025-11-19_at_215533_1.jpg)
Mataró treballa en un pla per millorar l’equitat a l’escola
Mataró treballa en un pla per millorar l’equitat a l’escola
El projecte s’ha presentat aquest dimecres davant la comunitat educativa per recollir propostes i valorar les mesures plantejades
El projecte s’ha presentat aquest dimecres davant la comunitat educativa per recollir propostes i valorar les mesures plantejades
per Judit Peñaranda| Compartir
La distribució de la matrícula viva, la zonificació o l’oferta d’activitats extraescolars són alguns dels 24 punts prioritaris que planteja el Servei d’Educació per garantir la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat i fer front a la segregació escolar.
Un grup motor format per 22 professionals del sector han estat els encarregats d’elaborar el Pacte Local per la inclusió i l’equitat educativa. Hi ha participat membres del Moviment Educatiu del Maresme, les Associacions de Familiars dels Alumnes o docents.
L’informe s’ha centrat en l’alumnat, els centres educatius, el context social i el paper que hi han de jugar les administracions. Aquest dimecres a la tarda s’ha presentat a l’Espai Mataró Connecta davant la comunitat educativa per posar en comú la feina feta durant el darrer curs.
Sandra Lafuente, cap del Servei d’Educació de Mataró: Els centres necessiten més personal i personal més especialitzat per poder atendre tota la diversitat d'alumnat. També són importants totes les mesures que tenen relació amb les activitats extraescolars, per fer que els joves se sentin integrats i així ser una societat més cohesionada. Volem que la comunitat educativa valori aquestes propostes, en pugui incloure i, un cop llest, portarem el document als grups municipals perquè elaborin el futur pacte per Mataró.
La detecció de l’alumnat amb necessitats especials, la situació dels centres d’alta complexitat o el tancament de línies són alguns dels temes que més preocupen a la comunitat educativa. Al llarg d’aquesta jornada participativa s’han reunit amb grups de reflexió per fer una posada en comú i extreure’n conclusions.
Maria Rius, directora de l’Escola Joan Coromines: La preinscripció i el tancament de línies crec que s'han de revisar perquè és molt delicat. Ara mateix hi ha una reserva de places, però és evident que no és suficient.
Jordi Esquerra, membre de l’AFA de l’Escola Rocafonda: Per nosaltres la clau és l'accés a I3, que al final és el repartiment de l'alumnat. De la resta de mesures n’hi ha de molt interessants també, però són més aviat pal·liatives. S'ha d'anar a l'arrel del problema i repartir bé l'alumnat, reduir la sobreoferta d'escola concertada i a partir d'aquí començar a treballar. Hi ha un acord municipal que en teoria vetlla per protegir les escoles de màxima complexitat, però no s'està fent. Esperem que l’administració respecti el pacte que surti d'aquesta jornada de treball.
El projecte s’emmarca en el Pacte contra la segregació escolar a Catalunya que el Síndic de Greuges va iniciar el 2019, i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. Es preveu que aquest pacte quedi enllestit a final de curs.
| Compartir




