
La Zona de Baixes Emissions provoca diferents reaccions el seu primer dia de funcionament
La Zona de Baixes Emissions provoca diferents reaccions el seu primer dia de funcionament
La primera fase s'ha aplicat a l'Illa de Vianants, el què preocupa és la fase del 2028, que estarà delimitada per les rondes
La primera fase s'ha aplicat a l'Illa de Vianants, el què preocupa és la fase del 2028, que estarà delimitada per les rondes
per Laura Español| Compartir
La Zona de Baixes Emissions de Mataró ja està en funcionament. El perímetre d'aquesta zona coincideix amb el de l'Illa de Vianants, carrers que ja tenien restriccions. La nova limitació, però, compta amb horaris diferents: estarà activa els dies laborables de set del matí a vuit de la tarda.
Tot i les 52 autoritzacions diàries al llarg del primer any i les exempcions amb les quals es compta, des de l'associació de veïns de Mataró Centre demanen un període d'adaptació per als veïns que no solen agafar el cotxe sovint.
Jordi Galdon, president de l'Associació de veïns Mataró Centre: 'Demanem a l'Ajuntament que hi hagi un període d'adaptació, de tolerància i d'acompanyament. Com es va fer amb les zones de vianants, que hi havia un agent cívic a l'entrada, i donar un temps també a aquells veïns que són residents a la zona perquè no els hi posin una multa cada vegada que aparquen o surten de casa seva. És una normativa europea, és la fi de bé, el que passa és que sempre tot canvi implica protestes, gent que no ho entén, gent que no ho accepta'.
Des de Negoci i Empresa Mataró, valoren de manera positiva que l'horari no sigui en cap de setmana, però també que hagi coincidit amb la seva campanya d'una hora de pàrquing gratuïta.
Anna de Quirós, presidenta de Negoci i Empresa Mataró: 'Hem tingut dos anys per als quals no teníem uns vehicles adaptats a la normativa ECO, poder-nos adaptar, però, així i tot, encara hi ha gent que no s'ha pogut adaptar. Pensem que aquesta normativa és de dilluns a divendres de 7 a 8, que no és, per exemple, els caps de setmana, que és quan el comerç i la restauració, tenen més gent. Tenim l'aparcament gratuït i justament aquest aparcament està abans d'arribar a la zona de baixes emissions, que és el més important'.
Es critica, però, que s'hauria d'aplicar una mesura diferent en comptes de demonitzar alguns cotxes, sobretot de cara a la segona fase d'aplicació, prevista pel 2028.
Joan Alemany, propietari Motor Campmany i president Associació Tallers Automobilístics del Maresme (ATAMA): 'S'han fet avenços gegantins en les tecnologies anticontaminació, i realment el que surt pel tub d'escapament en cotxes relativament moderns, podem dir de 10 o 15 anys cap aquí, està molt evolucionat. Alguns cotxes tenen els nivells de contaminació tan baixos que s'hauria de fer una altra dinàmica o un altre tema en comptes d'una cosa tan tancada com és una zona de baixes emissions'.
Aquesta primera aplicació de les zones de baixes emissions no implica grans afectacions al mataroní, ja que comparteix zona amb l'Illa de Vianants. Així i tot, s'ha de tenir en compte que s'ampliarà cap a la zona delimitada per les rondes amb l'aplicació de la segona fase, prevista el desembre del 2028.
| Compartir







