La Generalitat pren el compromís de crear una 3a línia de bus que uneixi Mataró i Barcelona
La Generalitat pren el compromís de crear una 3a línia de bus que uneixi Mataró i Barcelona
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assegurat en la seva visita a la ciutat que la nova estació de Renfe també és una de les prioritats del govern català
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assegurat en la seva visita a la ciutat que la nova estació de Renfe també és una de les prioritats del govern català
per Judit Peñaranda| Compartir
El Govern de la Generalitat vol donar resposta al creixement demogràfic de Mataró amb una ampliació de la mobilitat de l’autobús interurbà cap a la zona nord de la ciutat. La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha assegurat en la seva visita a la capital del Maresme que pren el compromís d’estudiar la posada en marxa d’una tercera línia que uneixi Mataró i Barcelona.
Sílvia Paneque, consellera de Territori: El compromís per part del departament és de fer una sèrie de millores a partir del 2026, esperem que amb nous pressupostos que ens permetin atendre-les, i un estudi de la viabilitat d'una tercera línia de freqüència de Mataró cap a Barcelona.
Panque ha remarcat, però, que els autobusos no poden substituir la gran capacitat del transport amb tren. En aquest sentit, ha dit que l’eix ferroviari encara té capacitat de creixement, malgrat ser conscient de la necessitat de fer-hi millores. Precisament, amb el traspàs de Rodalies, la Generalitat s’incorpora en les negociacions per fer realitat la nova estació de tren de Mataró.

Sílvia Paneque, consellera de Territori: Aquesta nova estació és una de les prioritats com a departament i com a govern de Catalunya. Esperem que al primer trimestre del 2026 puguem donar notícies d'aquesta nova estació.
David Bote, alcalde de Mataró: La primera línia de ferrocarril de tota la península, que tingui una estació emblemàtica, moderna, accessible, sostenible, confortable dels viatgers i que millori la permeabilitat de la ciutat sense descuidar aquesta funcionalitat de la línia.
La nova estació ha d’anar acompanyada de la reivindicada pacificació de la Nacional II per transformar el front marítim de la ciutat. S’espera que el primer trimestre del 2026 es puguin concretar calendaris d’aquests dos projectes.
La reunió ha estat precedida per la tradicional signatura del llibre d’honor de la ciutat i un petit recorregut per l’Ajuntament de la ciutat.
| Compartir




