logo
Política Mataró

El PSC garanteix el finançament per pacificar l’N-II al Maresme fins al 2032

Els diputats Juan Carlos Jerez i Elena Díaz defensen a Mataró la inversió de 384 M€ i asseguren que els projectes avançats s’executaran per trams, “governi qui governi”

per Laura Español| Compartir


Juan Carlos Jerez, diputat al Congrés, i Elena Díaz Torrevejano, també diputada i portaveu del grup socialista al Parlament de Catalunya, han visitat la seu del PSC a Mataró per a explicar, en roda de premsa, la posició del PSC davant l'anunci del Govern de la Generalitat d'incloure una partida de 384 milions d'euros per a la pacificació de l'N-II i la millora de la connexió amb la C-32 al Maresme, una reivindicació històrica de la comarca.

 

Aquesta inversió, similar a la que s'havia de dur a terme el 2009, no arribarà de cop, sinó que ho farà en dosis anuals des d'ara mateix i fins al 2032. L'Estat anirà transferint el finançament a mesura que es vagin desenvolupant i justificant les despeses. Ambdós diputats han refermat el compromís per a justificar aquestes dosis, 'governí qui governi'.

 

Juan Carlos Jerez, diputat al Congrés:  'Per la part socialista nosaltres complirem els compromisos amb la Generalitat sense cap problema. Governi qui governi la complirà, que no són quantitats excessives, permeten anar fent les diferents actuacions any per any'.

 

Els projectes que se subvencionaran amb aquesta inversió seran aquells que estiguin més avançats, però recalquen que això no farà que de cop l'N-II estigui plena d'obres.

 

Elena Díaz Torrevejano, diputada i portaveu del grup socialista al Parlament de Catalunya: 'Ja s'està gestionant aquesta pacificació, els nous projectes ja estan en marxa. N'hi ha alguns que van més endarrerits que d'altres, amb la qual cosa es prioritzaran els projectes que van més accelerats. A mesura que els projectes vagin tirant endavant, així s'anirà fent. Que el ciutadà de la comarca no pensi que a partir d'una data concreta no podrà fer servir el conjunt de l'N-II, sinó que s'anirà treballant en trams'.

 

Tot i que la pacificació de l'N-II és la millora principal d'aquesta inversió, no perden de vista altres inversions que es faran al territori, referents al transport públic.

 

Juan Carlos Jerez, diputat al Congrés: 'Aquesta és una part de les inversions, les infraestructures del corredor Nacional 2 i C32, però paral·lelament també hi ha un munt d'inversions que tenen a veure amb Rodalies, al transport, perquè d'aquí a uns anys s'acaba la concessió de quaranta anys del transport interurbà. És un pacte de mesures que afectaran Catalunya, el Maresme i la resta d'Espanya'.

 

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, va avançar, en la trobada amb l'alcalde David Bote, que espera poder concretar el calendari d'obres i els primers projectes durant el primer trimestre del 2026.

 

5 projectes cedits per l'Estat

 

Amb aquest projecte de l'N-II, l'Estat ha cedit la gestió de quatre altres grans projectes a la Generalitat. Tot el conjunt de projectes que representen una inversió de 1.130 milions d'euros d'ara i fins al 2033 per millorar i actualitzar autopistes, carreteres i intercanviadors de tren.

 

Els projectes delegats són l'Eix Pirinenc, dotat amb 260 milions d'euros, la construcció i millora d'accessos a les autopistes AP7 des de les Terres de l'Ebre fins a Girona Nord, amb una dotació de 250 milions, la construcció de la Ronda Nord entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, amb 200 milions d'euros destinats, i la construcció, al Vallès, de dos nous intercanviadors entre Ferrocarrils de la Generalitat i Renfe, un a l'Hospital General i l'altre a Vollpelleres, amb un pressupost de 36 milions.

 

La majoria d'aquests projectes estan ja redactats i a l'espera de començar les obres el 2026.

| Compartir

Contingut relacionat
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.