
Influencers promocionaven parcel·les del campament il·legal de Mataró
Influencers promocionaven parcel·les del campament il·legal de Mataró
Eren espais privilegiats amb barbacoa, piscina i acabats de disseny que es llogaven com a apartaments turístics
Eren espais privilegiats amb barbacoa, piscina i acabats de disseny que es llogaven com a apartaments turístics
per Lluís Martínez i Judit Peñaranda| Compartir
El campament il·legal de les Cinc Sénies comptava amb parcel·les precàries: bungalous, barraques i camins fets a pic i pala. Però també hi havia certs espais privilegiats amb barbacoes, terres de fusta i, fins i tot, piscines. Aquests eren llogats com apartaments turístics i es promocionaven a través de les xarxes socials.
La influencer Lati.fashion amb gairebé 400 mil seguidors a Instagram, va ser una de les col·laboradores que va promocionar un dels allotjaments de luxe del càmping il·legal. S’anunciava com un paradís envoltat de natura, un lloc on desconnectar de la rutina. A través de les xarxes socials es mostrava una realitat paral·lela i idíl·lica: bungalous de disseny, interiors exclusius, vistes al mar i a la muntanya i una sensació de llibertat absoluta on s’hi han celebrat, per exemple, barbacoes i festes d’aniversari.
A través d’Instagram, com a mínim, s’oferien dues parcel·les de luxe que responien als comptes de @piscinaprivadamataro i @casa.martemaresme. Dos comptes que actualment ja es troben fora de servei.
Aquest no és l’únic cas de promoció que se n’ha fet. També l’influencer Ayoub Borbata, amb més de 300 mil seguidors a Tik Tok, venia un d’aquests espais com una oportunitat única per reunir-se amb la família, passar una bona vetllada i, fins i tot, amb possibilitat de pernoctar-hi.
Una promoció digital que convertia un assentament il·legal en un lloc desitjat per a molts i que en cap cas mostrava l’altra cara de la moneda: barraques, caravanes i instal·lacions elèctriques enganxades il·legalment.
| Compartir