
El projecte que ensenya català a les famílies arriba ja a 25 escoles de Mataró
El projecte que ensenya català a les famílies arriba ja a 25 escoles de Mataró
La iniciativa, impulsada pel MEM, Òmnium Cultural i l’Ajuntament, posa en contacte jubilats amb pares i mares d’alumnes d’Infantil i Primària que volen aprendre l’idioma
La iniciativa, impulsada pel MEM, Òmnium Cultural i l’Ajuntament, posa en contacte jubilats amb pares i mares d’alumnes d’Infantil i Primària que volen aprendre l’idioma
per Betty Doñate | Compartir
L’Escola Torre Llauder és un dels centres de Mataró que s’han incorporat aquest any al projecte Llengua i entorn, una iniciativa on s’ensenya català a les famílies amb dificultats per entendre l’idioma. L’objectiu és que els pares i mares dels alumnes d’Infantil i Primària sàpiguen què aprenen els seus fills a classe i que la comunicació amb l’escola i a l’inrevés sigui més fluïda.
Els que ensenyen català a les famílies són voluntaris jubilats. Qui ho farà a l’Escola Torre Llauder és la Mercè, qui fins fa poc era mestra de Primària.
Mercè Romero, voluntària del projecte Llengua i entorn: He estat mestra de Primària a Torre Llauder durant 25 anys. M’he jubilat fa poc. I, com que ja hi vaig com a voluntària a ajudar amb els nens, m’he apuntat també per ensenyar català les famílies. Em fa il·lusió.
Aquest dijous, la Mercè i altres voluntaris del projecte han fet una formació a Les Esmandies. Ella és nova, però té companys veterans, com en Francesc.
Francesc Xiva, voluntari del projecte Llengua i entorn: El que més em motiva a repetir és haver conegut les persones amb qui estem fent el que podem amb el català i les ganes que hi posen. Pel que fa a les famílies, cadascú té el seu nivell de dificultat però el que els costa més és trobar amb qui parlar català fora de l’escola.

El projecte Llengua i entorn és una iniciativa del Moviment Educatiu del Maresme (MEM), Òmnium Cultural i l’Ajuntament de Mataró. Aquest any arriba a la seva 15a edició amb una valoració molt positiva. Encara hi ha les inscripcions obertes, però calculen que s’hi apuntaran almenys 200 famílies de 25 escoles.
Anna Oliveras, membre del MEM: Cada vegada hi ha més escoles, voluntaris i famílies que ens demanen participar al projecte. Està demostrat que, quan les famílies participen a les escoles, milloren els resultats educatius dels seus fills. I també és positiu per al seu aprenentatge que ells vegin els seus pares aprenent a l’escola.
Les classes de català es fan a les escoles a la tarda, a partir de les cinc, i es centren sobretot en l’ensenyament oral. Però també s’ensenya a llegir l’idioma i es tradueixen, per exemple, cançons, comunicats o missatges de mòbil escrits.
Informa: B. Doñate
| Compartir