
160 milions i 50 operaris més perquè Mataró estigui més neta
160 milions i 50 operaris més perquè Mataró estigui més neta
El nou contracte de la brossa preveu injectar anualment 6 milions d’euros més en el servei durant els pròxims 8 anys i augmentar un 30% la plantilla actual
El nou contracte de la brossa preveu injectar anualment 6 milions d’euros més en el servei durant els pròxims 8 anys i augmentar un 30% la plantilla actual
per Lluís Martínez| Compartir
El contracte de la brossa, la licitació més important de l’Ajuntament pel que fa a despesa, preveu destinar 160 milions d’euros al servei durant els pròxims 8 anys. Una inversió multimilionària per aconseguir que la ciutat estigui molt més neta i endreçada. El govern municipal insisteix a defensar que aquesta és la millor solució per revertir el dèficit històric amb el qual ha funcionat el servei. De fet, es calcula que Mataró inverteix aproximadament 100 euros menys per habitant en la neteja viària i la recollida d’escombraries que altres ciutats similars.
Xesco Gomar, regidor d’Ecologia Urbana: Perquè ens en fem una idea del volum de la cosa, la nova estructura de costos del servei suposarà un augment de 2,5 milions més en neteja a l’any respecte al que estem invertint en l’actualitat i de 3,5 milions més d’inversió en gestió de residus.
Una altra de les partides que també s’incrementaran notablement és la de personal. Més enllà d’incorporar les millores salarials ja pactades en el nou conveni col·lectiu, la plantilla s’incrementarà amb mig centenar d’operaris més.
El Ple d’aquest dijous ha posat a debat l’estructura de costos del contracte més car de l’Ajuntament, però també ha servit per escollir oficialment el nou operador d’un altre servei essencial per la ciutat.

L’empresa Avanza Movilidad Integral, continuarà gestionant el Mataró Bus els pròxims 5 anys. La seva oferta s’ha imposat a les cinc que hi van optar al concurs públic. Una nova etapa que ha de portar novetats, com el reforç de les freqüències de les rutes més utilitzades, i l’ampliació del recorregut de la línia 3 fins al TecnoCampus.
Xesco Gomar, regidor d’Ecologia Urbana: El 2026 començarem a veure no només les millores dels serveis que ja contemplava aquest contracte, com per exemple, l’arribada a la zona del Rengle, sinó que també es permetrà pagar amb datàfon als autobusos.
Amb una flota actual de 33 vehicles, el nou contracte, que té un cost de 30 milions d’euros, també preveu la renovació de 4 autobusos per uns de nous que hauran de ser híbrids.
| Compartir




